Terapia ręki – kurs I i II stopnia
- 4 listopada 2024
- Redaktor WSGE
- 0
Zapraszamy do wzięcia udziału w kursie I i II stopnia nadającym pełne kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii ręki
CEL SZKOLENIA: Podniesienie kwalifikacji zawodowych Uczestników poprzez nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie samodzielnego prowadzenia diagnozy sprawności motorycznej dziecka, planowania i prowadzenia terapii ręki i zaburzeń motoryki małej oraz wykonywania masażu stymulacyjno-sensorycznego rąk.
Zakres:
- Anatomia kończyny górnej, zakres ruchomości stawów barkowych, budowa, mięśnie ręki. Rozwój motoryczny i napięcie mięśniowe.
- Postawa ciała. Cechy prawidłowej i nieprawidłowej postawy ciała, najczęstsze rodzaje wad postawy u dzieci.
- Stabilizacja posturalna, kończyny górnej, obręczy barkowej.
- Funkcja stabilizacyjna i manipulacyjna ręki.
- Wpływ percepcji czuciowej, wzrokowej na motorykę małą.
- Koordynacja bilateralna i lateralizacja.
- Chwyty ręki: etapy rozwoju motoryki ręki dziecka. Normy i zaburzenia rozwojowe.
- Rozwój grafomotoryki. Etapy rozwoju grafomotoryki, rozwój chwytu pisarskiego dziecka. Etapy rozwoju rysunku i grafomotoryki.
- Przygotowanie motoryczne do pisania. Wprowadzenie do pisania.
- Terapia według SMART HAND MODEL (SHM©). Testy funkcjonalne- diagnoza i ocena potrzeb dziecka. Postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne.
- Omówienie zasad konstruowania programu terapii.
- Terapia motoryki ręki – prezentacja wybranych metod oraz technik. Prezentacja
i analiza sesji terapii motoryki rąk. Przykłady ćwiczeń wykorzystywanych w terapii. - Pokaz pomocy niezbędnych w terapii ręki
- Ćwiczenia manualne przygotowujące rękę do czynności grafomotorycznych. Zabawy paluszkowe, ćwiczenia i zabawy wpływające na rozwój pisania w aspekcie motorycznym, ćwiczenia wprowadzające do pisania.
- Prezentacja wybranych metod (elementy SI, masaż sensoryczny rąk, masaż Shantala, masaż klasyczny).