Zapraszamy do wzięcia udziału w kursie I i II stopnia nadającym pełne kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii ręki

CEL SZKOLENIA: Podniesienie kwalifikacji zawodowych Uczestników poprzez nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie samodzielnego prowadzenia diagnozy sprawności motorycznej dziecka, planowania i prowadzenia terapii ręki i zaburzeń motoryki małej oraz wykonywania masażu stymulacyjno-sensorycznego rąk.

Zakres:

  • Anatomia kończyny górnej, zakres ruchomości stawów barkowych, budowa, mięśnie ręki. Rozwój motoryczny i napięcie mięśniowe.
  • Postawa ciała. Cechy prawidłowej i nieprawidłowej postawy ciała, najczęstsze rodzaje wad postawy u dzieci.
  • Stabilizacja posturalna, kończyny górnej, obręczy barkowej.
  • Funkcja stabilizacyjna i manipulacyjna ręki.
  • Wpływ percepcji czuciowej, wzrokowej na motorykę małą.
  • Koordynacja bilateralna i lateralizacja.
  • Chwyty ręki: etapy rozwoju motoryki ręki dziecka. Normy i zaburzenia rozwojowe.
  • Rozwój grafomotoryki. Etapy rozwoju grafomotoryki, rozwój chwytu pisarskiego dziecka. Etapy rozwoju rysunku i grafomotoryki.
  • Przygotowanie motoryczne do pisania. Wprowadzenie do pisania.
  • Terapia według SMART HAND MODEL (SHM©). Testy funkcjonalne- diagnoza i ocena potrzeb dziecka. Postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne.
  • Omówienie zasad konstruowania programu terapii.
  • Terapia motoryki ręki – prezentacja wybranych metod oraz technik. Prezentacja
    i analiza sesji terapii motoryki rąk. Przykłady ćwiczeń wykorzystywanych w terapii.
  • Pokaz pomocy niezbędnych w terapii ręki
  • Ćwiczenia manualne przygotowujące rękę do czynności grafomotorycznych. Zabawy paluszkowe, ćwiczenia i zabawy wpływające na rozwój pisania w aspekcie motorycznym, ćwiczenia wprowadzające do pisania.
  • Prezentacja wybranych metod (elementy SI, masaż sensoryczny rąk, masaż Shantala, masaż klasyczny).
Skip to content