Studia podyplomowe
Administrowanie bezpieczeństwem informacji
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów podyplomowych z zakresu administrowania bezpieczeństwem informacji jest przygotowanie specjalistów zdolnych do skutecznego zarządzania bezpieczeństwem informacji w organizacjach. Program studiów ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do identyfikacji zagrożeń i podatności, opracowywania i wdrażania polityk bezpieczeństwa, a także monitorowania i reagowania na incydenty związane z bezpieczeństwem informacji. Absolwenci będą przygotowani do tworzenia i utrzymywania systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z międzynarodowymi standardami oraz przepisami prawa, co zwiększy ochronę danych i zasobów informacyjnych organizacji oraz zapewni zgodność z wymaganiami regulacyjnymi.
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów studiów I i II stopnia z zakresu pedagogiki, psychologii, muzyki, sztuk plastycznych, kulturoznawstwa, bibliotekoznawstwa i filologii;
- pedagogów zatrudnionych w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, pracowników placówek opiekuńczo wychowawczych, terapeutycznych;
- pracowników placówek kulturalno-oświatowych; osób pragnących pracować w takich placówkach.
Korzyści
Studia podyplomowe z zakresu administrowania bezpieczeństwem informacji oferują wiele korzyści, które znacząco podnoszą wartość absolwentów na rynku pracy. Uczestnicy zdobywają zaawansowaną wiedzę i umiejętności niezbędne do zarządzania bezpieczeństwem informacji w organizacjach. Absolwenci uczą się identyfikacji zagrożeń i podatności, opracowywania i wdrażania polityk bezpieczeństwa oraz monitorowania i reagowania na incydenty związane z bezpieczeństwem informacji. Dodatkowo studia te podnoszą kwalifikacje zawodowe uczestników, czyniąc ich bardziej konkurencyjnymi w sektorach wymagających specjalistów ds. bezpieczeństwa informacji. Absolwenci są przygotowani do pełnienia ról doradczych, nadzorczych oraz operacyjnych w obszarze bezpieczeństwa informacji, a także zdobywają kompetencje w zakresie zarządzania ryzykiem związanym z bezpieczeństwem informacji. Znajomość międzynarodowych standardów i przepisów prawnych dotyczących bezpieczeństwa informacji zapewnia zgodność organizacji z wymaganiami regulacyjnymi. Absolwenci zyskują zdolność do tworzenia i utrzymywania systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji, co zwiększa ochronę danych i zasobów informacyjnych organizacji.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Arteterapia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz z dzieckiem o specjalnych potrzebach intelektualnych
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Podczas studiów Słuchacz nabywa wiedzę z podstaw arteterapii w oparciu o wiedzę z zakresu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nabywa umiejętność kierowania działaniami terapeutycznymi w szerokorozumianej formie działań artystyczno-edukacyjnych. Bazując na zdobytej wiedzy i doświadczeniu jest w stanie przewodzić sesji arteterapeutycznej, stworzyć indywidualny plan działań terapeutycznych lub plan terapeutyczny dla grupy.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: "Arteterapia w pracy opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej"
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów studiów i i II stopnia z zakresu pedagogiki, psychologii, muzyki, sztuk plastycznych, kulturoznawstwa, bibliotekoznawstwa i filologii;
- pedagogów zatrudnionych w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, pracowników placówek opiekuńczo – wychowawczych, terapeutycznych;
- pracowników placówek kulturalno – oświatowych osób pragnących pracować w takich placówkach.
Korzyści
Ukończenie tych studiów pozwala na nabycie kwalifikacji do prowadzenia terapii w Szkołach Publicznych, Szkołach Prywatnych, Rehabilitacyjnych Zakładach Opieki Zdrowotnej, Specjalnych Ośrodkach Wychowawczych, Specjalnych Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych oraz innych placówkach działających w myśl u Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 30 maja 2011r. wskazującym upoważnienie ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, w którym wymienia się w ramach świadczeń gwarantowanych arteterapię jako rodzaj zajęć rehabilitacyjnych (paragraf 2 ust. 1 pkt.6).
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Arteterapia w pracy opiekuńczo wychowawczej i resocjalizacyjnej
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Słuchacz nabędzie wiedzę z podstaw arteterapii w oparciu o wiedzę z zakresu pracy opiekuńczo -wychowawczej i resocjalizacyjnej. Zdobędzie umiejętność kierowania działaniami terapeutycznymi w szeroko rozumianej formie działań artystyczno-edukacyjnych. Bazując na zdobytej wiedzy i doświadczeniu będzie w stanie przewodzić sesji arteterapeutycznej oraz tworzyć projekty o podłożu rozwojowo-terapeutycznym wspomagającym działania profilaktyczne, rehabilitacyjne i wychowawcze dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: "Arteterapia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz z dzieckiem o specjalnych potrzebach intelektualnych"
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów studiów I i II stopnia z zakresu pedagogiki, psychologii, muzyki, sztuk plastycznych, kulturoznawstwa, bibliotekoznawstwa i filologii;
- pedagogów zatrudnionych w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, pracowników placówek opiekuńczo wychowawczych, terapeutycznych;
- pracowników placówek kulturalno-oświatowych; osób pragnących pracować w takich placówkach.
Korzyści
Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu Arteterapia w pracy opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej otrzymanie kwalifikacji do prowadzenia terapii w Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych, Schroniskach dla Nieletnich, Zakładach Poprawczych, Domach Dziecka i innych placówkach o działaniach opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. W myśl aktów prawnych:- Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk w podmiotach leczniczych nie będących przedsiębiorcami. Dz.U. 2011, nr. 151, poz. 896, poz. 102. Absolwent zyska kwalifikacje do zajmowania stanowiska arteterapeuty. Zawód autoterapeuty został ujęty pod numerem 323013 według Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145).
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Kierunek studiów podyplomowych z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (BHP) koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa i higieny w środowisku pracy dla pracowników w różnych sektorach i branżach. Program studiów podyplomowych w służbach BHP umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do identyfikacji, oceny i minimalizacji ryzyka występującego w miejscu pracy.
Oferta skierowana jest do:
- osób związanych z zarządzaniem Bezpieczeństwem i Higieną Pracy w organizacji
- osób chcących rozpocząć pracę zawodową w tym zakresie. Przygotowują do pełnienia funkcji starszego inspektora lub specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
Korzyści
Studia w zakresie BHP przygotowują specjalistów, którzy posiadają kompleksową wiedzę na temat przepisów i standardów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Studenci zdobywają umiejętność analizy środowiska pracy, identyfikacji potencjalnych zagrożeń, oraz opracowywania i wdrażania strategii zarządzania ryzykiem. Absolwenci mają szerokie możliwości zawodowe. Mogą pracować jako inspektorzy BHP w firmach różnych sektorów, w administracji publicznej, w instytucjach rządowych zajmujących się nadzorem i regulacją bezpieczeństwa pracy, jak również w firmach konsultingowych ds. BHP. Dodatkowo, mogą pełnić rolę doradców, inspektorów, audytorów lub trenerów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Bezpieczeństwo cyfrowe i analiza śledcza
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Kierunek dostarcza zaawansowanej wiedzy z zakresu informatyki śledczej oraz bezpieczeństwa cyfrowego, przygotowując specjalistów do prowadzenia dochodzeń w zakresie przestępstw cybernetycznych. Uczestnicy nauczą się analizować dowody cyfrowe, śledzić i identyfikować ataki w systemach oraz sieciach komputerowych, a także korzystać z narzędzi do analizy śledczej. Program obejmuje również najnowsze techniki analizy malware oraz rekonstrukcji zdarzeń cyfrowych. Absolwenci będą mogli pracować w zespołach śledczych oraz wspierać procesy prawne związane z przestępczością cyfrową.
Oferta skierowana jest do:
- osób posiadających co najmniej tytuł licencjata lub inżyniera;
- osób, które mają przynajmniej podstawową znajomość technologii informacyjnych, sieci komputerowych i systemów informatycznych;
- wszystkich osób zainteresowanych praktycznymi aspektami cyberbezpieczeństwa.
Korzyści
Absolwenci kierunku Bezpieczeństwo Cyfrowe i Analiza Śledcza mają szerokie możliwości zatrudnienia w różnych sektorach, gdzie wymagane są zaawansowane kompetencje w zakresie ochrony danych i informatyki śledczej. Oto niektóre z możliwości kariery: Specjalista ds. Informatyki Śledczej Analityk Bezpieczeństwa IT Specjalista ds. Ochrony Danych Biegły Sądowy z Zakresu Informatyki Śledczej Audytor Bezpieczeństwa IT Specjalista ds. Cyberprzestępczości Administrator Bezpieczeństwa Systemów Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w firmach IT, sektorze finansowym, instytucjach publicznych, kancelariach prawnych, służbach mundurowych oraz firmach doradczych.
Kierunek Bezpieczeństwo Cyfrowe i Analiza Śledcza oraz Cyberbezpieczeństwo i Zarządzanie Ryzykiem IT zakłada wspólne realizowanie treści pierwszego semestru, z uwagi na taki sam program podstawowy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Zajęcia w drugim semestrze różnicuje tematyka i jej zakres. Zajęcia w II semestrze są tak planowane, aby było możliwe jednoczesne ukończenie dwóch kierunków studiów podyplomowych. Realizacja dwóch programów jednocześnie uprawnia do zniżki w wysokości 1500 zł na jednym z kierunków.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Bibliotekoznawstwo dla nauczycieli
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Studia podyplomowe z zakresu Bibliotekoznawstwa dla nauczycieli mają na celu poszerzenie wiedzy teoretycznej, rozwój umiejętności organizacyjnych i zarządzania informacją, integrację technologii informacyjno-komunikacyjnych, przygotowanie do roli doradcy edukacyjnego, podnoszenie kompetencji pedagogicznych oraz rozwój postaw zawodowych i etycznych. Ich celem jest przygotowanie nauczycieli do skutecznego wykorzystania biblioteki szkolnej jako centrum wsparcia edukacyjnego i kulturalnego dla uczniów.
Oferta skierowana jest do:
- osób, które wykształcenie wyższe, które chcą zdobyć kwalifikacje uprawniające do pracy w bibliotekach szkolnych, bibliotekach placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz bibliotekach pedagogicznych.
- Do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Korzyści
Absolwent posiądzie teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat organizacji i funkcjonowania współczesnej biblioteki resortu edukacji narodowej. Uczestnik studiów zdobędzie niezbędne umiejętności pozwalające na zajmowanie stanowiska nauczyciela-bibliotekarza w szkołach i placówkach oświatowych.
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Cyberbezpieczeństwo i Zarządzanie Ryzykiem IT
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Kierunek ten przygotowuje specjalistów do zarządzania bezpieczeństwem informatycznym oraz ryzykiem IT w organizacjach. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat nowoczesnych metod ochrony danych, zarządzania incydentami bezpieczeństwa oraz audytowania systemów IT. Program koncentruje się na praktycznych umiejętnościach związanych z analizą i minimalizowaniem ryzyka, co jest kluczowe dla utrzymania ciągłości działania biznesu i ochrony przed cyberatakami. Absolwenci będą w stanie projektować i wdrażać polityki bezpieczeństwa IT oraz zarządzać zespołami ds. bezpieczeństwa w przedsiębiorstwach.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: "Zarządzanie projektami" i/lub "Zarządzanie zasobami ludzkimi"
Oferta skierowana jest do:
- osób posiadających co najmniej tytuł licencjata lub inżyniera;
- osób, które mają przynajmniej podstawową znajomość technologii informacyjnych, sieci komputerowych i systemów informatycznych;
- wszystkich osób zainteresowanych praktycznymi aspektami cyberbezpieczeństwa.
Korzyści
Absolwenci kierunku Cyberbezpieczeństwo i Zarządzanie Ryzykiem IT mają szerokie możliwości zatrudnienia w różnych branżach, w których kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa informacji oraz zarządzanie ryzykiem IT. Oto niektóre z potencjalnych miejsc pracy: Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa Analityk Ryzyka IT Audytor Bezpieczeństwa IT Administrator Bezpieczeństwa Informacji Konsultant ds. Cyberbezpieczeństwa Zarządzający Incydentami Bezpieczeństwa Specjalista ds. Ochrony Danych Inżynier Zabezpieczeń IT Menadżer ds. Bezpieczeństwa IT Pracownik Służb Mundurowych Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w różnych sektorach, takich jak IT, finanse, ubezpieczenia, administracja publiczna, zdrowie, edukacja oraz w firmach doradczych.
Kierunek Bezpieczeństwo Cyfrowe i Analiza Śledcza oraz Cyberbezpieczeństwo i Zarządzanie Ryzykiem IT zakłada wspólne realizowanie treści pierwszego semestru, z uwagi na taki sam program podstawowy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Zajęcia w drugim semestrze różnicuje tematyka i jej zakres. Zajęcia w II semestrze są tak planowane, aby było możliwe jednoczesne ukończenie dwóch kierunków studiów podyplomowych. Realizacja dwóch programów jednocześnie uprawnia do zniżki w wysokości 1500 zł na jednym z kierunków.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Cele kształcenia na studiach podyplomowych z doradztwa zawodowego i przedsiębiorczości obejmują przygotowanie uczestników do profesjonalnego świadczenia usług doradczych, wspierających jednostki w podejmowaniu świadomych decyzji zawodowych zgodnych z ich zainteresowaniami, predyspozycjami i potrzebami rynku pracy. Program ma na celu kształtowanie umiejętności diagnozowania potrzeb zawodowych klientów oraz prowadzenia kompleksowej analizy ich kompetencji i aspiracji zawodowych. Uczestnicy zdobędą także umiejętności w zakresie planowania kariery edukacyjno-zawodowej, przygotowania i realizacji biznesplanów oraz zapoznania się z zagadnieniami związanymi z prawem pracy i gospodarczym. Studia promują postawy przedsiębiorcze, rozwijają kreatywność oraz umiejętność podejmowania odpowiedzialnych decyzji menedżerskich w biznesie i zarządzaniu zespołem.
Oferta skierowana jest do:
- osób posiadających wyższe wykształcenie;
- osób, które chcą uzyskać kwalifikacje w zakresie pełnienia funkcji szkolnego doradcy zawodowego;
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego
Korzyści
Zapoznasz się z najnowszymi treściami z zakresu doradztwa zawodowego i edukacji przedsiębiorczości. Będziesz mieć praktyczne umiejętności pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi dotyczącej doradztwa, edukacyjno-zawodowego, prowadzenia warsztatów edukacyjnych, zajęć grupowych i indywidualnych doradczych oraz prowadzenia zajęć edukacyjnych z zakresu przedsiębiorczości, konstruowania programów nauczania. Studia nie nadają kwalifikacji pedagogicznych i przeznaczone są tylko i wyłącznie dla czynnych zawodowo nauczycieli posiadających pełne kwalifikacje pedagogiczne i przygotowanie do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć.
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września) |
Celem studiów podyplomowych z zakresu oligofrenopedagogiki jest przygotowanie specjalistów do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Program tych studiów ma na celu rozwój wiedzy teoretycznej na temat różnych typów niepełnosprawności intelektualnej oraz ich przyczyn, a także specyficznych potrzeb edukacyjnych i wychowawczych. Uczestnicy zdobędą umiejętności praktyczne w zakresie opracowywania i wdrażania indywidualnych programów edukacyjnych, a także wspierania uczniów w ich rozwoju społecznym i emocjonalnym. Studia pozwolą także na zrozumienie aspektów prawnych dotyczących kształcenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz systemu wsparcia w Polsce. Istotnym elementem programu jest rozwijanie kompetencji interpersonalnych, które są niezbędne w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz ich rodzinami. Uczestnicy będą przygotowani do pracy w różnych środowiskach, takich jak szkoły, ośrodki terapeutyczne czy placówki opiekuńcze. Ostatecznym celem jest podniesienie jakości kształcenia oraz wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną, co przyczyni się do ich lepszej integracji społecznej i rozwoju osobistego.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: "Edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu" i/lub “Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka” i/lub “Edukacja włączająca i integracyjna” i/lub “Terapia pedagogiczna”
Oferta skierowana jest do:
- osób posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych na poziomie I, II stopnia lub jednolitych magisterskich mają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie.
- absolwentów studiów na kierunku pedagogika specjalna, którzy chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego
Korzyści
Studia podyplomowe z zakresu Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), umożliwią uzyskanie niezbędnych kwalifikacji do podejmowania działań edukacyjnych i rewalidacyjnych w pracy z dziećmi oraz młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie. Przygotują do pracy w charakterze nauczyciela specjalnego z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w różnego rodzaju placówkach edukacyjnych, opiekuńczo wychowawczych i rehabilitacyjnych, Nauczą konstruowania indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych oraz wykorzystywania nowych metod i form pracy z uczniami z obniżoną sprawnością intelektualną w różnym stopniu.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września) |
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności pracy z osobami z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, środowiskiem społecznym i rodzinnym ucznia oraz zwrócenie uwagi na potrzebę zintegrowania działań rehabilitacyjnych i edukacyjnych w tym kierunku. Studia te mają na celu przygotowanie absolwentów do diagnozowania objawów autyzmu i prowadzenia zajęć terapeutycznych (grupowych i indywidualnych) z dziećmi i młodzieżą w instytucjach oświatowo-opiekuńczych lub w innych formach kształcenia specjalistycznego.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: “Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną” i/lub “Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka” i/lub “Edukacja włączająca i integracyjna” i/lub “Terapia pedagogiczna”
Oferta skierowana jest do:
- osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I lub II stopnia.
- pedagogów, nauczycieli, psychologów i terapeutów zainteresowanych podjęciem pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego
Korzyści
Słuchacz zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające pracę o charakterze edukacyjnym, rewalidacyjnym i wspomagającym osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki pogłębionej wiedzy uczestnik będzie lepiej rozumiał przyczyny zaburzeń ze spektrum autyzmu, będzie potrafił diagnozować zaburzenia ze spektrum autyzmu oraz dobierać odpowiednie formy terapii i prowadzić zajęcia o charakterze edukacyjnym, terapeutycznym, rewalidacyjnym i wspomagającym. Zakres studiów pozwala słuchaczowi na umiejętne dobranie terapii, by mógł wspierać ucznia i stosować metodykę pracy w zakresie niwelowania problemów wynikających z zaburzeń, a także wspomagać predyspozycje rozwojowe u dziecka objętego terapią i pomocą.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Edukacja włączająca i integracyjna
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów podyplomowych z zakresu edukacji włączającej i integracyjnej jest przygotowanie specjalistów do pracy w środowisku edukacyjnym, które sprzyja akceptacji różnorodności oraz wsparciu uczniów o różnych potrzebach i możliwościach. Program studiów ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę na temat teorii i praktyki edukacji włączającej oraz metod i strategii, które umożliwiają integrację dzieci z niepełnosprawnościami, trudnościami w uczeniu się oraz innych grup wymagających szczególnej uwagi. Absolwenci będą przygotowani do tworzenia i wdrażania zindywidualizowanych programów edukacyjnych oraz do współpracy z nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami, aby zapewnić odpowiednie wsparcie uczniom w ich rozwoju edukacyjnym i społecznym. Celem jest także rozwijanie umiejętności w zakresie tworzenia przyjaznego i inkluzyjnego środowiska w klasie oraz w szkole, które sprzyja współpracy i wzajemnemu zrozumieniu wśród wszystkich uczniów. Studia te mają na celu kształtowanie otwartych, empatycznych i kompetentnych nauczycieli, którzy są w stanie inspirować uczniów do osiągania sukcesów w różnorodnym środowisku edukacyjnym.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: "Edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu" i/lub “Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka” i/lub “Edukacja włączająca i integracyjna” i/lub “Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)”
Oferta skierowana jest do:
- dyrektorów przedszkoli i szkół oraz kadry pedagogicznej pracujących (lub planujących pracę) w klasach/grupach o charakterze integracyjnym oraz inkluzyjnym;
- pedagogów specjalnych (różnych specjalności), którzy pragną pracować na stanowisku nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne uczniów z niepełnosprawnością;
- osób posiadających wykształcenie wyższe (co najmniej I stopnia), które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć;
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Korzyści
Studia podyplomowe z zakresu edukacji włączającej i integracyjnej oferują szereg korzyści, które znacząco wpływają na rozwój zawodowy absolwentów. Uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w zróżnicowanym środowisku edukacyjnym, co pozwala im skutecznie wspierać uczniów o różnych potrzebach, w tym dzieci z niepełnosprawnościami i trudnościami w uczeniu się. Absolwenci nabywają kompetencje w tworzeniu i wdrażaniu zindywidualizowanych programów edukacyjnych, co umożliwia dostosowanie metod nauczania do specyficznych potrzeb uczniów. Dzięki umiejętnościom współpracy z nauczycielami, rodzicami oraz innymi specjalistami, są w stanie budować zintegrowane podejście do edukacji, co sprzyja lepszemu zrozumieniu i wsparciu dzieci.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Integracja sensoryczna
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów jest wyposażenie w wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii rozwoju, anatomii i fizjologii rozwoju oraz teorii integracji sensorycznej. Studia mają przygotować do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów studiów medycznych, fizjoterapeutów, nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów, a także terapeutów oraz dla osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę na temat pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym.
Korzyści
Studia umożliwią nabycie umiejętności i zdobycie kompetencji niezbędnych do pracy terapeuty SI w oświacie, szkołach, placówkach podległych Ministrowi Edukacji Narodowej oraz prywatnych gabinetach. Terapeuci SI mogą z łatwością znaleźć pracę we wszelkich przedszkolach, klubach malucha, ośrodkach prowadzących zajęcia z integracji sensorycznej i innych ośrodkach edukacyjnych. Kwalifikacje uzyskane w czasie studiów podyplomowych na specjalności Integracja sensoryczna pozwolą absolwentom otworzyć i prowadzić własną działalność w tym zakresie.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Logopedia
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Studia podyplomowe umożliwiają uzyskanie kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie logopedii. Studia mają na celu zapoznanie z pojęciem logopedii oraz jej praktycznym zastosowaniem w pracy z pacjentem, postawienie trafnej diagnozy oraz profilaktykę leczenia różnorakich przypadków. Słuchacze poznają reguły tworzenia ćwiczeń i gier do praktycznego wykorzystania w terapii logopedycznej. Studia stanowią analizę różnych nieprawidłowości, które mogą pojawiać się na poszczególnych etapach rozwoju mowy (np. SLI, ORM).
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów studiów magisterskich m.in. polonistyki, psychologii, resocjalizacji, kierunków wokalno-aktorskich oraz medycznych, pielęgniarstwa czy fizjoterapii. Głównymi adresatami są osoby po kierunkach humanistycznych i pedagogicznych.
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego
Korzyści
Po ukończeniu studiów podyplomowych Logopedia absolwent uzyskuje pełne kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela logopedy w placówkach oświatowych pod warunkiem posiadania uprawnień do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki Kwalifikacje wydawane są na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102).
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Mediacje rodzinne z elementami pomocy psychologicznej dla rodziny
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów jest kształcenie w zakresie specjalności przydatnej zarówno w poszukiwaniu konstruktywnych rozwiązań konfliktów pomiędzy rodzicami, pomocy w wypracowaniu porozumienia mającego na celu ochronę więzi rodzinnych (w drodze mediacji sądowych i pozasądowych), jak i udzielania pomocy rodzicom w odniesieniu do zachowań problemowych dzieci. Uczestnicy studiów przygotowywani są przez nauczycieli akademickich, profesjonalistów praktyków pod kątem umiejętności prowadzenia procesu mediacyjnego oraz pomocy rodzinie w sytuacji kryzysu i wybranych sytuacji problemowych.
Oferta skierowana jest do:
- osób, które ukończyły szkolenie podstawowe z mediacji i chciałyby specjalizować się w mediacjach rodzinnych;
- mediatorów rodzinnych, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę i kompetencje w praktykowanym obszarze;
- absolwentów kierunku prawo czy psychologia, którzy chcą zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku pracy;
- pracowników pomocy społecznej, którzy pomagają rodzinom w kryzysie;
- osób, które ukończyły każdy kierunek studiów wyższych (licencjackich i magisterskich).
Korzyści
Studia Mediacje rodzinne z elementami pomocy psychologicznej dla rodziny, dają unikalną możliwość nabycia zarówno kompetencji mediacyjnych jak i rozwoju warsztatu pracy z rodziną. Każdy ze słuchaczy ma możliwość zdobycia zarówno aktualnej wiedzy jak i rozwoju praktycznych umiejętności (m.in. poprzez pracę w małych grupach, symulacjach, dramach, interakcjach z całą grupą), a w szczególności podjęcia na zajęciach prób rozwiązywania wybranych trudności występujących w rodzinie (np. dotyczących konfliktów rozwodowych i porozwodowych, opieki nad dziećmi, podziału zadań rodzicielskich, zmian wzorców funkcjonowania rodzinnego, uzależnienia, zaburzeń rozwojowych i zaburzeń odżywiania dzieci i młodzieży, niepełnosprawności). Program studiów spełnia wymogi Społecznej Rady ds. Alternatywnych Metod Rozwiązywania Konfliktów i Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości. Umiejętności nabyte w czasie studiów podyplomowych mogą stanowić podstawę do ubiegania się o wpis na listy stałych mediatorów sądowych.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie chemii
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Studia Podyplomowe są studiami kwalifikacyjnymi, realizowanymi w zakresie przygotowania do nauczania kolejnego przedmiotu tj. chemii. Podstawowym celem studiów jest uzyskanie przez osoby, które posiadają uprawnienia pedagogiczne i ukończyły studia magisterskie lub wyższe studia zawodowe o charakterze przyrodniczym, uprawnień do nauczania chemii w szkole. Studia umożliwiają uaktualnienie i pogłębienie wiedzy z zakresu chemii w wymiarze potrzebnym do nauczania oraz poszerzenie i uzupełnienie umiejętności zawodowych związanych z nauczaniem tego przedmiotu. Ponadto uczestnicy studiów zostaną przygotowani do organizacji pracowni chemicznej i wykorzystania doświadczeń chemicznych w procesie nauczania.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, którzy zamierzają uzupełnić swoją wiedzę z zakresu chemii, powiększyć kwalifikacje pomocne w uzyskiwaniu prawa do nauczania chemii jako drugiego przedmiotu.
- osób, które ukończyły studia wyższe o charakterze przyrodniczym, chemiczne lub inne studia obejmujące zajęcia z chemii oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne.
Korzyści
Jako absolwent studiów podyplomowych na specjalności nauczanie chemii zyskasz dziesiątki możliwości i niesamowite korzyści. Oferujemy Ci solidne i rzetelne kwalifikacje oraz uprawnienia do nauczania chemii zgodnie z reformą oświaty. Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102), uprawnienia do nauczania Chemii w szkole podstawowej i ponadpodstawowe
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie fizyki
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do nauczania fizyki na poziomie szkoły podstawowej, zawodowej i średniej oraz rozszerzenie dotychczas posiadanej przez nich wiedzy przyrodniczej i informatycznej. Absolwent studiów zostanie wyposażony w podstawową wiedzę z zakresu metodyki nauczania fizyki oraz zapozna się z możliwościami wykorzystania narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych. Uczestnicy studiów zostaną przygotowani do organizacji pracowni fizycznej i wykorzystania doświadczeń fizycznych w procesie nauczania.
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów szkół wyższych kierunków przyrodniczych, technicznoinformatycznych lub pokrewnych;
- nauczycieli, którzy zamierzają uzupełnić swoją wiedzę z zakresu fizyki, powiększyć kwalifikacje pomocne w uzyskiwaniu prawa do nauczania fizyki jako drugiego przedmiotu.
Korzyści
Absolwenci uzyskują kwalifikacje do nauczania fizyki jako drugiego przedmiotu, po spełnieniu wymogów: Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102).
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie geografii
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów podyplomowych na kierunku geografia dla nauczycieli jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania geografii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z geografii jako kolejnego przedmiotu.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, którzy zamierzają uzupełnić swoją wiedzę z zakresu geografii, powiększyć kwalifikacje pomocne w uzyskiwaniu prawa do nauczania geografii jako drugiego przedmiotu.
Korzyści
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień geografii, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku. Studia mają charakter kwalifikacyjny i dają uprawnienia do nauczania geografii jako drugiego przedmiotu, na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102).
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie historii
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Studia mają charakter kwalifikacyjny, umożliwiają nauczycielom zdobycie uprawnień do nauczania drugiego przedmiotu. Program studiów skoncentrowany jest na wyposażeniu nauczycieli w wiedzę merytoryczną i metodologiczną obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie historii na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, którzy zamierzają uzupełnić swoją wiedzę z zakresu historii, powiększyć kwalifikacje pomocne w uzyskiwaniu prawa do nauczania historii jako drugiego przedmiotu.
Korzyści
Kwalifikacje wydawane są na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102). Studia podyplomowe z zakresu Nauczania historii mają charakter kwalifikacyjny. Słuchacze zyskują kwalifikacje do nauczania historii we wszystkich typach szkół (podstawowych i ponadpodstawowych).
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie informatyki
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Studia mają przygotować nauczycieli różnych specjalności do prowadzenia drugiego przedmiotu informatyka zgodnie z nową podstawą programową w szkole podstawowej i ponadpodstawowej (zakres podstawowy). Nauczyciel będzie świadomie posługiwał się środkami informatycznymi, zdobywał wiedzę i nabywał umiejętności. To kierunek dla nauczycieli, którzy chcieliby poszerzyć swoje kwalifikacje o dodatkowy przedmiot. To również studia dla tych nauczycieli, którzy planują podnieść poziom swoich kompetencji cyfrowych.
Oferta skierowana jest do:
- osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich.
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego
Korzyści
Jako absolwent studiów podyplomowych na specjalności nauczanie informatyki zyskasz dziesiątki możliwości i niesamowite korzyści. Oferujemy Ci solidne i rzetelne kwalifikacje oraz uprawnienia do nauczania chemii zgodnie z reformą oświaty. Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r.poz. 2102), uprawnienia do nauczania informatyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie matematyki
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem kształcenia na studiach podyplomowych z zakresu nauczania matematyki jest przygotowanie nauczycieli do efektywnego i innowacyjnego prowadzenia zajęć matematycznych na różnych etapach edukacyjnych. Program studiów ma na celu pogłębienie wiedzy merytorycznej z zakresu matematyki oraz rozwinięcie umiejętności dydaktycznych, niezbędnych do tworzenia atrakcyjnych i angażujących lekcji. Absolwenci będą potrafili dostosować metody nauczania do zróżnicowanych potrzeb uczniów, wspierać ich rozwój logicznego i krytycznego myślenia oraz motywować do samodzielnego zdobywania wiedzy. Ważnym elementem programu jest również przygotowanie nauczycieli do wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania, co pozwoli na wzbogacenie treści edukacyjnych i zwiększenie efektywności kształcenia. Studia te mają na celu również rozwijanie umiejętności współpracy z rodzicami, opiekunami oraz innymi nauczycielami, aby wspólnie dążyć do jak najlepszego rozwoju uczniów.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, którzy chcą zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu
Korzyści
Ukończenie tych studiów pozwala na zwiększenie kwalifikacji zawodowych, co jest szczególnie istotne w kontekście nauczania matematyki w szkołach. Program studiów dostarcza najnowszej wiedzy z zakresu matematyki oraz nowoczesnych metod dydaktycznych, co pozwala na aktualizację umiejętności i dostosowanie ich do zmieniających się standardów edukacyjnych. W trakcie studiów uczestnicy rozwijają umiejętności pedagogiczne, ucząc się efektywnych strategii nauczania, które można dostosować do różnorodnych potrzeb uczniów. Studia realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenie, Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102).
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie muzyki i plastyki
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem tych studiów jest jak najlepsze przygotowanie słuchaczy do pracy w zawodzie nauczyciela plastyki i muzyki w szkołach zgodnie z reformą oświaty. Program studiów obejmuje przyswojenie wiedzy teoretycznej z ww. dziedzin, naukę metod realizacji programu nauczania oraz opracowywania swoich autorskich sposobów, a także wykształcenie kompetencji do wykorzystywania nowoczesnych pomocy dydaktycznych.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, którzy zamierzają uzupełnić swoją wiedzę z zakresu muzyki i plastyki, powiększyć kwalifikacje pomocne w uzyskiwaniu prawa do nauczania muzyki i plastyki jako drugiego przedmiotu.
Korzyści
Studia mają charakter kwalifikacyjny, umożliwiają nauczycielom zdobycie uprawnień do nauczania drugiego przedmiotu. Absolwenci mogą być zatrudnieni jako nauczyciele plastyki i/lub muzyki. Posiadane kwalifikacje predysponują ich również do pracy w placówkach kulturalno-oświatowych, ośrodkach oświatowo-wychowawczych, świetlicach, do prowadzenia kół zainteresowań w zakresie plastyki i muzyki, do prowadzenia własnej działalności artystycznej. Studia realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenie, Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102).
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie z edukacją seksualną
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Głównym celem kształcenia jest przygotowanie uczestników do profesjonalnego i kompetentnego działania w obszarze pracy z rodziną. Studia te mają na celu rozwój umiejętności doradztwa i wsparcia rodzinnego, zdobycie wiedzy o różnorodnych realiach rodzinnych oraz przygotowanie do diagnozowania i rozwiązywania problemów występujących w rodzinach. Dodatkowo, program kształcenia może obejmować zagadnienia związane z prawem rodzinnym, zdrowiem psychicznym i emocjonalnym w rodzinie, etyką zawodową oraz umiejętnościami pracy zespołowej. Istotnym elementem jest także stymulowanie ciągłego rozwoju zawodowego i świadomości potrzeby ciągłego doskonalenia się w obszarze pracy z rodzinami.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, którzy zamierzają uzupełnić swoją wiedzę z zakresu wychowania do życia w rodzinie, powiększyć kwalifikacje pomocne w uzyskiwaniu prawa do nauczania wychowania do życia w rodzinie jako drugiego przedmiotu.
Korzyści
Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Wychowanie do życia w rodzinie i edukacja seksualna pozwala uzyskać gruntowną wiedzę niezbędną do pracy w poradnictwie rodzinnym oraz prowadzenia edukacji seksualnej. Studia przeznaczone są również dla osób posiadających kwalifikacje do nauczania w danym typie szkoły; zarówno po studiach magisterskich jak i licencjackich wszystkich specjalności kierunku pedagogika i kierunków nauczycielskich (np. mających przygotowanie pedagogiczne do nauczania biologii, wychowania fizycznego, etyki, filozofii, języka polskiego, wiedzy o społeczeństwie, przedmiotów medycznych, przysposobienia obronnego lub innych pokrewnych, a także pełniących funkcję pedagoga szkolnego lub psychologa szkolnego), zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania w/w przedmiotu w szkole podstawowej lub szkołach ponadpodstawowych. Studia realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenie, Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102).
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie techniki
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie nauczycieli do efektywnego prowadzenia zajęć z przedmiotu technika na różnych etapach edukacyjnych. Program studiów ma na celu pogłębienie wiedzy z zakresu technologii, inżynierii oraz nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, umożliwiając nauczycielom aktualizację i rozszerzenie ich kompetencji merytorycznych. Absolwenci będą potrafili tworzyć atrakcyjne i angażujące scenariusze lekcji, które rozwijają umiejętności praktyczne oraz kreatywność uczniów. Studia mają również na celu kształtowanie umiejętności pracy z różnorodnymi grupami uczniów, w tym z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, oraz dostosowywanie metod nauczania do indywidualnych stylów uczenia się. Ważnym elementem jest także przygotowanie nauczycieli do wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym oraz do ciągłego doskonalenia zawodowego. Dodatkowo, program ma na celu rozwijanie umiejętności organizacji projektów technicznych oraz pracy zespołowej, co jest kluczowe w edukacji technicznej.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, którzy zamierzają uzupełnić swoją wiedzę z zakresu techniki, powiększyć kwalifikacje pomocne w uzyskiwaniu prawa do nauczania techniki jako drugiego przedmiotu.
Korzyści
Absolwenci posiadają wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu techniki oraz umiejętności pedagogiczne potrzebne do nauczania tego przedmiotu. Są przygotowani do pracy jako nauczyciele techniki w szkołach podstawowych i szkołach ponadpodstawowych. Posiadają umiejętność planowania i realizacji zajęć z zakresu techniki, diagnozowania i oceniania postępów uczniów oraz wspierania ich rozwoju artystycznego. Absolwenci są również świadomi zagadnień związanych z ergonomią, bezpieczeństwem i organizacją pracy, a także potrafią wykorzystywać technologie informacyjne i multimedialne w nauczaniu. Studia realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenie, Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102).
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie wiedzy o społeczeństwie
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Studia podyplomowe z tego zakresu mają na celu przygotowanie uczestników do profesjonalnej pracy nauczycielskiej w tym przedmiocie. Główne cele kształcenia obejmują przede wszystkim pogłębienie wiedzy merytorycznej z zakresu nauki o społeczeństwie, a także doskonalenie umiejętności dydaktycznych i metodycznych. Absolwenci studiów powinni być zdolni do samodzielnego planowania i realizacji atrakcyjnych lekcji, które angażują uczniów do aktywnego udziału w procesie nauczania. Ważnym aspektem jest również rozwój kompetencji w zakresie krytycznego myślenia, oceny informacji medialnych oraz promowania postaw obywatelskich i demokratycznych. Ponadto, studenci będą przygotowywani do efektywnego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz do współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym w celu wsparcia rozwoju edukacyjnego uczniów.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, którzy zamierzają uzupełnić swoją wiedzę z zakresu nauczanie wiedzy o społeczeństwie, powiększyć kwalifikacje pomocne w uzyskiwaniu prawa do nauczania wiedzy o społeczeństwie jako drugiego przedmiotu.
Korzyści
Absolwent uzyska wiedzę merytoryczną i praktyczną potrzebną do nauczania wiedzy o społeczeństwie we wszystkich typach szkół. Zajęcia obejmują zagadnienia związane ze społeczeństwem, państwem i prawem i odnoszą się bezpośrednio do zagadnień podstawy programowej dla obu etapów kształcenia. Słuchacze doskonalą swój merytoryczny i dydaktyczny warsztat pracy wykorzystując nowoczesne środki i metody pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji. Ponadto kształcą umiejętność właściwej organizacji nowoczesnego procesu dydaktycznego, łącząc wiedzę z różnych dziedzin, a nauczanie szkolne z pozaszkolnym. Uczą się także jak pracować z uczniami w sposób zdalny wykorzystując przy tym nowoczesne metody i techniki. Studia realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenie, Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102).
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Nauczanie wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem kształcenia na tych studiach podyplomowych jest przygotowanie wykwalifikowanych specjalistów do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego oraz gimnastyki korekcyjnej w placówkach oświatowych. Program studiów ma na celu pogłębianie wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności w zakresie metodyki nauczania ruchu, anatomii, fizjologii i biomechaniki człowieka. Studenci zdobywają kompetencje niezbędne do diagnozowania wad postawy i planowania indywidualnych programów korekcyjnych. Kształcenie obejmuje również rozwijanie umiejętności w zakresie motywowania uczniów oraz promowania zdrowego stylu życia. Absolwenci są przygotowani do pracy w szkołach, ośrodkach sportowych oraz placówkach zajmujących się profilaktyką i korekcją wad postawy, przyczyniając się tym samym do poprawy kondycji fizycznej i zdrowia dzieci i młodzieży.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, którzy zamierzają uzupełnić swoją wiedzę z zakresu wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej, powiększyć kwalifikacje pomocne w uzyskiwaniu prawa do nauczania wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej jako drugiego przedmiotu.
Korzyści
Studia podyplomowe Wychowanie fizyczne zapewniają nauczycielom kwalifikacje i uprawnienia do prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, gimnastyki korekcyjnej i różnego typu zajęć sportowych w szkole i w innych ośrodkach edukacyjnych. Studia realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) oraz Rozporządzenie, Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102).
Studia kwalifikacyjne (podyplomowe przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Organizacja i zarządzanie w agrobiznesie
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów podyplomowych z zakresu organizacji i zarządzania w agrobiznesie jest przygotowanie specjalistów zdolnych do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwami rolniczymi i agrobiznesowymi. Program kształcenia ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania strategicznych decyzji, optymalizacji procesów produkcyjnych i logistycznych, a także do prowadzenia działalności zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Absolwenci będą przygotowani do zarządzania zasobami ludzkimi, finansami oraz do wdrażania innowacyjnych technologii w sektorze agrobiznesu, co zwiększy ich konkurencyjność na rynku pracy oraz zdolność do sprostania wyzwaniom współczesnego rolnictwa.
Oferta skierowana jest do:
- osób, które ukończyły studia wyższe na kierunku innym niż rolnictwo.
- osób zawodowo związanych z rynkiem rolnym, gospodarką leśną czy branży rolno-spożywczej.
Korzyści
Studiowanie na kierunku „Organizacja i zarządzanie w agrobiznesie” przynosi szereg korzyści, które znacząco zwiększają konkurencyjność absolwenta na rynku pracy. Program studiów dostarcza wszechstronnej wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami rolniczymi i agrobiznesowymi, pozwalając na efektywne podejmowanie decyzji strategicznych oraz optymalizację procesów produkcyjnych i logistycznych. Absolwenci zyskują umiejętności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, finansami oraz w wdrażaniu innowacyjnych technologii, co umożliwia prowadzenie działalności zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo, absolwenci tych studiów zyskują możliwość zakupu ziemi zakwalifikowanej jako rolna, zgodnie z przepisami prawa, co otwiera dodatkowe perspektywy na rozwój własnej działalności rolniczej. Wiedza zdobyta podczas studiów zwiększa również ich zdolność do skutecznego aplikowania o dotacje i wsparcie finansowe dostępne dla sektora agrobiznesu. Dzięki kompleksowemu przygotowaniu teoretycznemu i praktycznemu, absolwenci są gotowi do sprostania wyzwaniom współczesnego rolnictwa i agrobiznesu, co czyni ich atrakcyjnymi kandydatami dla pracodawców w branży oraz umożliwia rozwój własnych inicjatyw biznesowych.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów jest przygotowanie do wspierania rozwoju dzieci i młodzieży oraz udzielania różnych form pomocy psychologicznej i pedagogicznej w obszarze oświaty i edukacji . W czasie studiów słuchacze zdobywają wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia problemów pojawiających się w różnych środowiskach wychowawczych i na poszczególnych szczeblach edukacji oraz planowania i prowadzenia oddziaływań profilaktycznych, korekcyjnych i terapeutycznych.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli, pedagogów i psychologów oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą
- pedagogów szkolnych, pracowników socjalnych, kuratorów, osób zatrudnionych w placówkach wspierających pracę przedszkola i szkoły, placówkach opiekuńczo- wychowawczych, poradniach, świetlicach terapeutycznych i socjoterapeutycznych, domach dziecka, którzy są zainteresowani udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży oraz ich rodzinom, wychowawcom, nauczycielom.
Korzyści
Studia na kierunku Pomoc psychologiczno-pedagogiczna zostały zaprojektowane i realizowane z myślą o osobach, które chciałby poszerzyć swoją wiedzę i podnieść kwalifikacje w zakresie pomocy psychologicznopedagogicznej uczniom. W czasie studiów słuchacze zdobywają wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia problemów pojawiających się w różnych środowiskach wychowawczych i na poszczególnych szczeblach edukacji oraz planowania i prowadzenia oddziaływań profilaktycznych, korekcyjnych i terapeutycznych. Absolwenci mogą wykorzystywać zdobyte kompetencje w dotychczas pełnionych rolach zawodowych lub podejmować zatrudnienie w instytucjach edukacyjnych, zgodnie ze wcześniej uzyskanymi kwalifikacjami. Studia, m.in., przygotowują do realizacji zadań wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2022 poz. 1594)
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Poszukiwanie osób zaginionych zwłok i profilowanie psychologiczne
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu poszukiwania osób zaginionych, zwłok i profilowania psychologicznego z uwzględnieniem różnych aspektów analizy powiązań oraz innych narzędzi wykorzystywanych przez organy ścigania w analizie kryminalnej. Celem jest ponadto przygotowanie słuchaczy do pracy i prowadzenia akcji ratunkowych i poszukiwań osób zaginionych, zwłok i profilowania psychologicznego zgodnie z przyjętymi w tym zakresie standardami oraz najlepszą praktyką zawodową. Studia podyplomowe „Poszukiwania osób zaginionych, zwłok i profilowanie psychologiczne” przedstawiają nowy wymiar pozyski pozyskiwania i analizy informacji z wykorzystaniem narzędzia analizy śledczej. Studia te prezentują i wyjaśniają zastosowanie unikatowych narzędzi wspomagających proces analizy oraz zarządzania informacją w tym praktyczne aspekty analizy powiązań a także inne narzędzia wykorzystywane przez organy ścigania w analizie kryminalnej.
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów uczelni wyższych, pracowników służb mundurowych (Policja, SW),
- pracowników wymiaru sprawiedliwości,
- osób zainteresowanych tematyką pooszukiwań osób zaginionych, zwłok i profilowaniem,
- pracowników organów ścigania,
- niezależnych ekspertów i konsultantów, którzy chcę się specjalizować w poszukiwaniu osób zaginionych, zwłok i profilowaniu,
- członków podmiotów zajmujących się poszukiwaniem osób zaginionych,
- wszystkich osób, które chcą pozyskać nowe kwalifikacje zawodowe.
Korzyści
Studia podyplomowe „Poszukiwanie osób zaginionych, zwłok i profilowanie psychologiczne” oferują kompleksowe połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. W ciągu 10 miesięcy intensywnej nauki uczestnicy zdobywają umiejętności w planowaniu i doborze metod oraz narzędzi do prowadzenia akcji poszukiwawczo-ratunkowych. Program obejmuje pozyskanie wiedzy z zakresu poszukiwania osób zaginionych, zwłok i profilowania psychologicznego, uzyskanie „Zaświadczenia Polskiego Towarzystwa Ekspertów i Biegłych Sądowych”, naukę pozyskiwania i analizy informacji z wykorzystaniem analizy śledczej oraz praktyczne zdobywanie wiedzy dotyczącej metodyki poszukiwań. Absolwenci zwiększają swoje szanse na rynku pracy w instytucjach takich jak Policja, Straż Graniczna, ABW, CBA, organy wymiaru sprawiedliwości, sądy i kancelarie prawne, a także zyskują możliwość współpracy z Polskim Towarzystwem Ekspertów i Biegłych Sądowych. Wykłady i ćwiczenia prowadzone przez ekspertów zapewniają wszechstronne przygotowanie do pracy w wymienionych zawodach i instytucjach.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Studia te umożliwiają uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych oraz nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki ogólnej i metodyki szczegółowej w powiązaniu z kierunkiem studiów i praktyką pedagogiczną. Absolwenci po ukończeniu studiów podyplomowych uzyskują kwalifikacje pedagogiczne do pracy w zawodzie nauczyciela w szkołach oraz placówkach oświatowych (zarówno publicznych, jak i prywatnych).
Oferta skierowana jest do:
- kandydatów nieposiadających przygotowania psychologicznopedagogicznego i dydaktycznego, równocześnie będących absolwentami studiów magisterskich na kierunku, którego program studiów określał efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wszystkim wymaganiom podstawy programowej przedmiotu nauczania lub treściom prowadzonych zajęć.
Korzyści
Kwalifikacje wydawane są na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2023 poz. 2003) Studia podyplomowe z zakresu Przygotowania pedagogicznego mają charakter kwalifikacyjny - nadają uprawnienia pedagogiczne i przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Psychologia dzieci i młodzieży
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Studia stanowią szerokie przygotowanie psychologiczne w ujęciu teoretycznym i praktycznym w obszarze diagnozy psychologicznej, leczenia zaburzeń i chorób psychicznych, psychopatologii, farmakoterapii, organizacji opieki i lecznictwa psychiatrycznego oraz podstawami prawnymi dotyczącymi dziecka i jego rodziny. Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie uczestnikom dogłębnej wiedzy na temat psychologicznych aspektów związanych z rozwojem, zachowaniem i zdrowiem dzieci oraz młodzieży. Studia te przygotowują do pracy z tymi grupami wiekowymi w kontekście edukacyjnym, społecznym i klinicznym.
Oferta skierowana jest do:
- nauczycieli i wychowawców przedszkoli i szkół;
- osób zajmujących się szeroko pojętą pomocą psycho-pedagogiczną dzieciom i młodzieży,
- rodziców, którzy chcieliby wesprzeć się fachową i praktyczną wiedzą na temat profilaktyki trudności wychowawczych;
- asystentów i kuratorów rodzinnych, pracowników opieki społecznej, pracowników merytorycznych Domów Dziecka, Rodzinnych Domów Dziecka oraz Ośrodków Szkolno-wychowawczych.
Korzyści
Absolwenci studiów podyplomowych otrzymują świadectwo studiów podyplomowych potwierdzające zdobytą wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii dzieci i młodzieży, co umożliwia im pracę w edukacji, opiece społecznej, poradnictwie, terapii oraz innych obszarach związanych z psychologicznym wsparciem dzieci i młodzieży. Absolwenci studiów podyplomowych przygotowani są do pracy w:- szkołach i przedszkolach, instytucjach oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych,- poradniach psychologicznych, wychowawczych i zawodowych,- firmach szkoleniowych,- szeroko rozumianej psychoedukacji,- sektorze instytucji i miejscach związanych z rozwojem dzieci i młodzieży.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Psychologia kliniczna dla nauczycieli
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów jest przybliżenie współczesnej wiedzy w zakresie uwarunkowań, diagnostyki, psychoprofilaktyki i terapii zaburzeń zdrowia psychicznego i somatycznego; kształtowanie praktycznych umiejętności analizy danych z poszczególnych metod psychologicznych i integracji materiału klinicznego, jak również rozwijanie kompetencji do oceny funkcjonowania badanego i jego rodziny w różnych sferach i środowiskach.
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów studiów wyższych I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich psychologii, pedagogiki, kierunków humanistycznych i medycznych.
Korzyści
Absolwenci tych studiów posiadają kompetencje do podejmowania procesu diagnostycznego i terapeutycznego w placówkach oświatowych i instytucjach pomocy socjalnej w zakresie problematyki wychowawczej, profilaktyki zdrowia psychofizycznego, psychoedukacji.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Seksuologia
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem nauki na studiach z seksuologii jest zdobycie aktualnej wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu seksualności człowieka. Szczególnie istotne będzie poznanie problematyki rozwoju seksualnego człowieka w aspekcie biologicznym, społecznym i psychologicznym, zapoznanie się z mechanizmami rządzącymi seksualnością w cyklu życia, zakresem granic i dynamiki norm seksuologicznych. Słuchacze zostaną teoretycznie i praktycznie przygotowani do pracy związanej z prowadzeniem diagnoz i terapii, poznają różne formy edukowania, udzielania porad, prowadzenia psychoterapii i terapii seksuologicznej. Dodatkowo zapoznają się z obszarem seksuologii sądowej, w tym zagadnieniem ekspertyz sądowych w sprawach seksuologicznych.
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów studiów wyższych w dziedzinie psychologii, pedagogiki lub absolwentów z wyższym wykształceniem medycznym;
- terapeutów, psychoterapeutów w trakcie szkolenia i/lub z certyfikatem.
Korzyści
Studia mają charakter dokształcający i mają na celu wsparcie osób zgłaszających się do specjalistów (psychologów, psychoterapeutów, lekarzy i innych zawodów medycznych, pedagogów, pracowników socjalnych) w obszarze problemów seksualnych. Stanowią one doskonałe uzupełnienie istniejących kompetencji zawodowych o wiedzę związana z seksualnością, umożliwiając praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy podczas indywidualnych i grupowych spotkań. Program studiów skoncentrowany jest na praktycznych aspektach, umożliwiając efektywne stosowanie zdobytej wiedzy w pracy z klientami indywidualnymi oraz grupowymi.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Socjoterapia
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów na wybranym kierunku jest wyposażenie słuchaczy w specjalistyczną wiedzę i umiejętności niezbędne podczas rozpoznawania i prawidłowego diagnozowania zaburzeń zachowania. Powyższe studia podyplomowe umożliwiają uzyskanie oraz doskonalenie praktycznych umiejętności wychowawczych oraz terapeutycznych, jak również poznanie metod, technik i form prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych oraz skupiają się na różnorodnych aspektach pracy pedagogicznej z grupą.
Oferta skierowana jest do:
- osób posiadających wykształcenie wyższe, w tym w szczególności do: pedagogów, terapeutów oraz innych osób zainteresowanych socjoterapią i pracą z grupą.
Korzyści
Studia podyplomowe na wskazanym kierunku zorientowane są na pozyskanie aktualnej wiedzy z zakresu socjoterapii i pracy z grupą. Absolwenci kierunku nabędą umiejętności, które pozwolą na realizowanie przygotowanych przez siebie scenariuszy zajęć socjoterapeutycznych oraz będą posługiwać się metodą społeczności grupowej dla uzyskania założonych przez siebie pedagogicznych celów. Program wskazanego kierunku ma na celu poszerzenie wiedzy na temat miejsca socjoterapii wśród różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznych, jej celów i związków z wychowaniem, profilaktyką i promocją zdrowia oraz innymi dyscyplinami naukowymi.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Terapia pedagogiczna
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej jest przygotowanie specjalistów do pracy z dziećmi i młodzieżą, które potrzebują wsparcia w rozwoju edukacyjnym, emocjonalnym i społecznym. Program studiów ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę teoretyczną i praktyczną w obszarze diagnozowania trudności w uczeniu się, a także w umiejętności stosowania różnych metod i technik terapeutycznych, które wspierają proces edukacyjny. Absolwenci będą zdolni do tworzenia indywidualnych programów terapeutycznych dostosowanych do potrzeb uczniów oraz współpracy z nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami w celu zapewnienia kompleksowej pomocy. Celem jest również rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych, co pozwoli na budowanie pozytywnych relacji z dziećmi i młodzieżą oraz skuteczne rozwiązywanie problemów edukacyjnych. Studia te mają na celu kształtowanie profesjonalnych terapeutów pedagogicznych, którzy przyczyniają się do poprawy jakości kształcenia oraz wsparcia dzieci i młodzieży w pokonywaniu trudności w nauce i w życiu codziennym.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: "Edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu" i/lub “Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka” i/lub “Edukacja włączająca i integracyjna” i/lub “Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)”
Oferta skierowana jest do:
- osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I lub II stopnia.
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Korzyści
Studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej oferują wiele korzyści, które znacząco zwiększają wartość absolwentów na rynku pracy. Uczestnicy zdobywają wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności w diagnozowaniu trudności w uczeniu się i wprowadzaniu odpowiednich metod terapeutycznych, co pozwala im skutecznie wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju edukacyjnym, emocjonalnym i społecznym. Absolwenci zyskują kompetencje w tworzeniu indywidualnych programów terapeutycznych, co pozwala na dostosowanie działań do specyficznych potrzeb uczniów. Dzięki umiejętnościom współpracy z nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami, są w stanie tworzyć zintegrowane plany wsparcia, co sprzyja holistycznemu podejściu do edukacji. Studia te otwierają także nowe ścieżki kariery, umożliwiając absolwentom pracę w różnych instytucjach edukacyjnych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz ośrodkach wsparcia.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Wczesne nauczanie języka angielskiego
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem kwalifikacyjnych studiów podyplomowych z zakresu wczesnego nauczania język angielskiego jest wyposażenie absolwentów w kompetencje metodyczne z zakresu metod i technik nauczania języka angielskiego dostosowanych do nauki dzieci w przedszkolu i klasach IIII szkoły podstawowej. Słuchacze studiów podyplomowych będą doskonalić wiedzę i umiejętności psychologiczno-pedagogiczne niezbędne do pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I-III).
Oferta skierowana jest do:
- wykwalifikowanych nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego;
- nauczycieli języka angielskiego;
- absolwentów studiów wyższych magisterskich lub zawodowych w specjalności nadającej kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I – III szkół podstawowych, którzy pragną zdobyć dodatkowe kwalifikacje w zakresie nauczania.
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego.
- Kandydaci nieposiadający certyfikatów, o których mowa w załączniku do rozporządzenia MENiS z dnia 12 marca 2009, mogą podjąć studia podyplomowe na podstawie testu kwalifikacyjnego potwierdzającego ich kompetencje językowe. Kandydaci powinni znać język angielski na poziomie średniozaawansowanym (B2 wg skali ESOKJ).
Korzyści
Studia podyplomowe z zakresu „Wczesnego nauczania języka angielskiego” mają charakter kwalifikacyjny, przygotowują metodycznie do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i szkołach podstawowych w klasach IIII. Absolwent tych studiów podyplomowych zdobędzie uprawnienia związane z nauczaniem języka angielskiego w przedszkolach, nie jest to równoznaczne z uzyskaniem certyfikatu znajomości języka angielskiego na poziomie wymaganym przez rozporządzanie.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów jest przygotowanie kadry pedagogicznej do profesjonalnego organizowania wczesnej i systematycznej profilaktyki zaburzeń rozwojowych u dzieci w wieku niemowlęcym, wielospecjalistycznej, kompleksowej i ciągłej pomocy w zakresie diagnozy i rehabilitacji małego dziecka w wieku 0–7 lat zagrożonego niepełnosprawnością, niepełnosprawnością sprzężoną a także wielospecjalistycznej pomocy rodzinie małego dziecka niepełnosprawnego. Kierunek studiów rozumiany jako zintegrowane oddziaływanie wobec małego dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny o charakterze profilaktycznym, diagnostycznym, rehabilitacyjnym i terapeutycznym.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: "Edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu" i/lub “Terapia pedagogiczna” i/lub “Edukacja włączająca i integracyjna” i/lub “Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)”
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów studiów w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej,
- absolwentów jednolitych studiów magisterskich lub studiów I i II stopnia na kierunku psychologia,
- absolwentów jednolitych studiów magisterskich lub studiów I i II stopnia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna,
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Korzyści
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Studia nadają kwalifikacje do pracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Absolwent specjalności posiada kwalifikacje do pełnienia funkcji opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Zamówienia publiczne
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Studia adresowane są do absolwentów szkół wyższych wszystkich kierunków, rodzajów i stopni. Oferta studiów podyplomowych skierowana jest do wszystkich osób, które chcą uzupełnić, zaktualizować lub uzyskać wiedzę teoretyczną i praktyczną związaną ze skomplikowanymi regulacjami prawnoekonomicznymi prawa zamówień publicznych i organizacji procesu wnioskowania i udzielania zamówień publicznych, a w szczególności do obecnej i przyszłej kadry zatrudnionej w organach administracji państwowej i samorządowej, instytucjach i samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej, spółkach skarbu państwa, uczelniach oraz innych podmiotach gospodarczych.
Oferta skierowana jest do:
- osób zainteresowanych pełnieniem samodzielnych funkcji w procesie udzielania i uzyskiwania zamówień publicznych.
Korzyści
Uczestnicy studiów uzyskują między innymi umiejętności projektowania i zarządzania procesem udzielania zamówienia lub ubiegania się o udzielenie zamówienia, od powstania i zidentyfikowania potrzeby po stronie zamawiającego, poprzez przygotowanie i przeprowadzenie postępowania, zawarcie umowy, do zakończenia procesu jej realizacji przez wykonawcę, w tym opracowywania dokumentów niezbędnych do udzielenia zamówienia oraz sporządzania ofert, przygotowywania projektów umów i zarządzania nimi w trakcie ich realizacji, a także prowadzenia negocjacji.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Zarządzanie placówką oświatową
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Celem studiów podyplomowych z zakresu zarządzania placówką oświatową jest przygotowanie specjalistów zdolnych do efektywnego zarządzania instytucjami edukacyjnymi, takimi jak szkoły, przedszkola czy ośrodki kształcenia. Program studiów ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę z zakresu organizacji i funkcjonowania systemu oświaty, a także umiejętności niezbędne do kierowania zespołem, planowania budżetu oraz wdrażania innowacyjnych metod nauczania. Absolwenci będą przygotowani do podejmowania strategicznych decyzji w zakresie rozwoju placówki, organizowania procesów edukacyjnych oraz współpracy z różnymi interesariuszami, takimi jak rodzice, nauczyciele i samorządy lokalne. Celem jest również rozwijanie umiejętności lidera, co pozwoli absolwentom skutecznie inspirować i motywować zespół do realizacji wspólnych celów edukacyjnych oraz zapewnić wysoką jakość kształcenia.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: "Zarządzanie projektami" i/lub "Zarządzanie zasobami ludzkimi"
Oferta skierowana jest do:
- osób posiadających tytuł licencjata lub magistra.
- osób zainteresowanych zdobyciem lub podniesieniem kwalifikacji w zakresie zarządzania i organizacji placówek oświatowych oraz tych wszystkich, którzy przygotowują się do sprawowania funkcji kierowniczych w oświacie.
- nauczycieli zainteresowanych doskonaleniem zawodowym, osób zajmujących się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego oraz pracowników nadzoru pedagogicznego, pracowników organów prowadzących szkoły, animatorów działań i organizacji oświatowych.
Korzyści
Program studiów jest opracowany w oparciu o obowiązujące wymagania Ministerstwa Edukacji Narodowej. Szczególny nacisk położono na jakość w edukacji i marketing w placówce oświatowej, co w dobie niżu demograficznego jest bardzo ważne dla funkcjonowania szkół i przedszkoli. Absolwenci są przygotowani do pracy na stanowiskach kierowniczych w publicznych i niepublicznych placówkach przedszkolnych oraz szkolnych. Podczas studiów uczestnicy mają okazję spotkać i wymienić się wiedzą z wieloletnimi praktykami edukacji, cenionymi metodykami i badaczami o bogatym dorobku naukowym.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Czas trwania: |
Liczba godzin zajęć: |
Czesne: |
Typ: |
Liczba godzin praktyk: |
Promocja (przy zapisie do 30 września): |
Głównym celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do podejmowania zadań menedżerskich w zakresie kierowania ludźmi w organizacji. Program zawiera treści kluczowych procesów personalnych: projektowania i wdrażania strategii personalnych, rozwijania, wynagradzania i motywowania pracowników oraz tworzenia odpowiednich warunków zatrudnienia w wymiarze prawnym i organizacyjnym. Odpowiednie kompetencje, niezbędne do kształtowania wymienionych procesów personalnych stanowią istotną wartość dodaną każdej organizacji: komercyjnej i niekomercyjnej, w każdym sektorze: produkcyjnym, handlowym i usługowym.
STUDIA MODUŁOWE - możliwość realizacji innych modułów: "Zarządzanie projektami" i/lub "Zarządzanie placówką oświatową"
Oferta skierowana jest do:
- absolwentów studiów w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej,
- absolwentów jednolitych studiów magisterskich lub studiów I i II stopnia na kierunku psychologia,
- absolwentów jednolitych studiów magisterskich lub studiów I i II stopnia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna,
- do podjęcia studiów jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Korzyści
Uczestnicy studiów zdobędą odpowiednią wiedzę oraz umiejętności praktyczne, niezbędne do prowadzenia efektywnej strategii personalnej w przedsiębiorstwie. Dowiedzą się w jaki sposób motywować podwładnych i oszczędzać swój czas oraz jak najskuteczniej komunikować się z zespołem, tak aby osiągać najlepsze wyniki. Nabędą cenną dzisiaj wiedzę w jaki sposób redukować poziom stresu w zespole i skłaniać pracowników do efektywnej pracy. Zagadnienia poruszane w ramach studiów pozwolą słuchaczowi Studiów na poznanie i zrozumienie społecznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ukończenie Studiów daje uczestnikom wiedzę i umiejętności niezbędne do pełnienia funkcji, które określa się mianem menedżera personalnego.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA
Projekt „Akademia bez barier” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus