Aby zapisać się na wybrany kurs czy szkolenie prosimy wypełnić formularz, wydrukować i dostarczyć do Biura Obsługi Kształcenia
Zbliżające się szkolenia i kursy:

Szkolenia
Szkolenie ma na celu przekazanie informacji z zakresu zastosowania bajek w terapii dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Oferta skierowana jest do nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, studentów kierunków pedagogicznych zainteresowani podjęciem w przyszłości zatrudnienia w tych placówkach oraz osób chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie bajkoterapii.
Zagadnienia:
- rozwój dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
- zagadnienia związane z lękiem u dzieci-geneza, przyczyny, objawy i formy występowania,
- różnorakie formy terapii wpływające na redukcję lęku u dzieci, w tym bajkoterapii
- wykorzystywanie bajkoterapii podczas zajęć z dziećmi.
Czas trwania: 7 godzin
Celem szkolenia jest poznanie narzędzia do diagnozy funkcjonalnej dzieci autystycznych, dzieci z zaburzeniami komunikacji oraz innymi zaburzeniami rozwoju (Profil Psychoedukacyjny PEP-R), nabycie umiejętności obliczania, graficznego przedstawiania i interpretowania wyników oraz nauka oceny poziomu rozwoju i określania zaburzeń w zachowaniu badanego dziecka.
Szkolenie skierowane jest do terapeutów, pedagogów specjalnych, psychologów a także nauczycieli przedszkoli i szkół specjalnych oraz integracyjnych
Zagadnienia:
- Ogólne założenia programu TEACCH (Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children) i geneza powstania PEP-R w ramach program,
- Strefa najbliższego rozwoju wg Lwa Wygotskiego jako punkt wyjścia do diagnozowania możliwości i ograniczeń dziecka z zaburzeniami rozwoju,
- Założenia teoretyczne PEP-R: badania porównawcze z dziećmi zdrowymi, konstrukcja profilu, rzetelność i trafność, PEP-R a testy inteligencji, posługiwanie się – kwalifikacje, warunki,
- Interpretacja wyników: profil rozwoju (przykłady), profil zachowań, iloraz rozwóju,
- Praktyczne ćwiczenie przez uczestników szkolenia sposobu oceny poszczególnych zadań.
Czas trwania: 7 godzin
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi, młodzieżą oraz rodzicami a także wszystkich, którzy zajmują się działaniami edukacyjnymi. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak uczynić film wstępem do angażujących i skutecznych zajęć wychowawczych, poznają nowatorskie metody edukacji filmowej, a także podstawy realizacji innowacji pedagogicznej opartej na filmie. Poznają także funkcję wychowania przez sztukę, jako uwrażliwiania, które wprowadza w świat kultury wysokiej.
Zagadnienia:
1.Gatunki filmowe; animacja, dokument, fabuła,
- Ekranizacje filmowe jak wykorzystać ją do poznania literatury,
- Projekty filmowe dla uczestników kultury,
- Festiwale filmowe,
- Zasoby internetowe do wykorzystania w pracy z uczniem,
- Mistrzowie kina.
Czas trwania: 18 godzin
Warsztat dla nauczycieli przedszkolnych Świetnie sprawdzi się w pracy z maluszkami, ze starszakami a takze z dziećmi z deficytami rozwojowymi i nadpobudliwośćią.
Warsztat w formule fitness z elementami sensoryki, alternatywnej komunikacji, na którym dostaniesz narzędzia do pracy z dziećmi, do zabaw dywanowych, które rozładowują nadmiar energii, uwalniają emocje , bawią, ćwiczą orientację w schemacie ciała i przestrzeni , małą i duża motorykę, wyciszają. Niektóre zabawy mozna wykorzystać do terapii ręki . Ćwiczą świadomość siebie, czucie W warsztacie tym wykorzystane są ciekawe i proste materiały sensoryczne, łatwe do zrobienia oraz piktogramy z alternatywnej komunikacji wspierające mowę i koncentrację uwagi.
W programie są też propozycje do wykorzystania na DZIEŃ MAMY i inne uroczystości
100 % PRAKTYKI I SUPER ZABAWY
Proste ruchy, proste słowa atrakcyjne rekwizyty i piękna muzyka zaczarują maluchy na ,,grzeczne zuchy”
W programie:
- Taniec Pingwinów- na zebranie grupy, także na występy , a do tegopokażę jak zrobić sensoryczny śnieg nawet w środku lata
- Zip zip–sensoryczna zabawa z zamkiem na małą motorykę,nauka ubierania kutkii jako terapia ręki
- Piąteczka – zabawa z sensorycznymi rękami (muzyczna nauka liczenia do pięciu i jako terapia ręki )
- Cza cza – ćwiczy orientację w schemacie ciała i przestrzeni, także piosenka na występy,
- Rosną drzewa – piosenka na rozsypkę w grupie, harmonizuje, osadza i wycisza układ nerwowy
- Krasnoludek – zabawa ruchowa z piosenką z wykorzystaniem piktogramów AAC alternatywna komunikacja , ćwiczy pamięć, uwagę, tworzy ścieżki neuronalne odpowiedzialne za rozwój mowy
- Buziaczek przytulaczek – piosenka na występy np. Dzień mamy , babci itp
- Cześć witam cię – piosenka na powitaniez sensorycznymi rękami, ćwiczy strony ciała- lewa prawa i jako terapia ręk
- Kaczka dziwaczka- zabawa ruchowa z piosenką z wykorzystaniem piktogramów AAC, ćwiczy pamięć, uwagę, tworzy ścieżki neuronalne odpowiedzialne za rozwój mowy
- Sensoryczne rybki – wyciszanka kołysanka na makiecie świetlnej sensorycznej – łatwa do zrobienia i tania
- “Czary mary, hoku pokus” -magiczna rysowanka- jak zaczarować emocje dzieci – zabawa na świadomośc emocji, nauka radzenia sobie z trudnymi emocjami, zauważanie emocji z wykorzystaniem AAC
Czas trwania: 2 godziny
Co otrzymasz po warsztacie :
Piosenki mp3,
filmy z układami mp4 ,
zaświadczenie,
skrypt pdf o
obrazki AAC do piosenek pdf
Warsztat dla nauczycieli przedszkoli, klas 1-3 i świetlicy, po którym nauczysz się jak błyskawicznie „Ustawiać swoją grupę”
Dowiesz się jak
- TWORZYĆ błyskawicznie PARY, KOŁO, POCIĄG
- JEŚĆ W CISZY
- SPOKOJNIE SIEDZIEĆ NA KRZESŁKU
- Z NIEBIAŃSKIM SPOKOJEM OPANOWAĆ HAŁAS W GRUPIE
A wszystko to – FITNESSOWO.MUZYCZNIE.KREATYWNIE w energii ZUMBY, MAGICZNE piosenki i układy FITNESS oraz ANIMOWANE BAJKI z SUPER BOHATERAMI, które w sekundę ustawią Ci dzieci w grupie!
PROGRAM WARSZTATU
- FIT KOŁO – piosenka + układ Fitness (NA ZEBRANIE GRUPY)
- ORIENTALNY POCIĄG – piosenka +ukłąd Fitness ( NA USTAWIENIE W POCIAGU)
- FIT PARY– piosenka + układ Fitness (NA USTAWIENIE W PARACH)
- MISIO DANCE – piosenka + układ Fitness (NA PORANNE NASTROJENIE GRUPY)
- ŻABA YOGA – piosenka + układ Fitness + bajka (ROZŁADOWUJĄCA ENERGIĘ GIMNASTYKA PRZED ZAJĘCIAMI
- FIT KURA – piosenka + układ Fitness + bajka (NA SPOKOJNE SIEDZENIE NA KRZESEŁKU)
- HIP HOP NA TRAWIENIE piosenka + układ Fitness + bajka ( NA CISZĘ PRZY JEDZENIU)
- NIEBIAŃSKA CISZA – piosenka + układ Fitness (NA REDUKCJĘ HAŁASU W GRUPIE)
- LWIA ŁAPA – ćwiczenie fitness (NA ZDYSCYPLINOWANIE RĄK)
- POZYCJA ŻÓŁWIA NINJA ćwiczenie fitness (NA USPOKOJENIE WZBURZONYCH EMOCJI, NA ZATRZYMANIE ZŁEGO ZACHOWANIA I KRZYKU)
KOLOROWE BAJKI ANIMOWANE (edukujące i wychowujące dzieci)
1 FIT KURA
PROWADZĄCY: MEC. BOGDAN ARTYMOWICZ – problematyką zamówień publicznych zajmuje się od kilkunastu lat. Autor wielu publikacji z tego zakresu. Prelegent i wykładowca na wielu seminariach, szkoleniach i konferencjach. Od 2003 r. zatrudniony w administracji samorządowej, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Zamówień Publicznych i Udzielania Zezwoleń w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Od roku 2011 do roku 2016 Członek Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Krakowie. Od lipca 2016 r. do sierpnia 2017 r., członek Głównej Komisji Orzekającej w sprawach naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Obecnie członek Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Szefie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W latach 2010-2014 członek Krajowej Izby Odwoławczej. Od sierpnia 2014 r. do lutego 2016 r. Wiceprezes Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa. Ekspert European Bank for Reconstruction and Development w Londynie w zakresie europejskiego prawa zamówień publicznych oraz prawa finansowego. Obecnie Dyrektor Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie adresowane jest do pracowników urzędów miast i gmin, urzędów pracy, starostw, jednostek administracyjnych zobowiązanych do stosowania przepisów o zamówieniach publicznych, członków komisji przetargowych, wykonawców ubiegający się o zamówienia publiczne w różnych branżach.
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest zapoznanie Uczestników z wymaganiami znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie elektronizacji zamówień publicznych. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatów praktycznych. Uczestnik szkolenia będzie pozna uwarunkowania formalne i techniczne w zamówieniach publicznych.
KORZYŚCI:
Szkolenie pozwoli poznać złożone aspekty elektronizacji zamówień publicznych. Wiedza zdobyta w trakcie wykładów i warsztatów podniesie w sposób znaczący kwalifikacje uczestników.
Czas trwania: 10 godzin
Zagadnienia:
- Flet prosty – rodzaje i typy instrumentów, budowa, możliwości wykonawcze
- Jak wybrać dobry instrument muzyczny?
- Ćwiczenia przygotowujące do gry
- Oddech i jego znaczenie w przebiegu frazy muzycznej
- Jak budować dynamikę?
- Co zrobić i jak zrobić żeby brzmiało ładnie?
- Jak pracować nad wyeliminowaniem błędów podczas wydobywania dźwięku?
- Od czego zacząć i jak, żeby szybko i dobrze nauczyć się grać?
- Melodie i ćwiczenia na instrument – według stopnia trudności.
Czas trwania: 10 godzin
Komunikacja i problemy z nią związane( informowanie, przekonywanie) Jak poprawić umiejętności komunikacyjne. Nabywanie i umiejętności związanych ze skutecznym przemawianiem. Cechy prawidłowego i efektywnego przemawiania ( Jak oddziaływać na rozmówcę). Najważniejsze techniki skutecznego przemawiania. Co to jest manipulacja językowa i jak się jej przeciwstawić. Nabywanie umiejętności praktycznych.
Blok I- 6h
Jak skutecznie przemawiać:
- Komunikacja werbalna i jej cechy- świadomość znaczenia słów
- Język ciała, odległości interpersonalne, świadomość znaczenia gestów.
- Świadome i nieświadome wywieranie wpływu na ludzi- przeciwdziałanie próbom manipulacji
Czas trwania: 6 godzin
Przedmiotem szkolenia jest przygotowanie uczestników do tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno- Terapeutycznych (IPE-T). Szkolnie pozwala opanować umiejętności umożliwiające spełnienie wymagań określonych w przepisach oświatowych.
Uczestnicy podczas szkolenia poznają procedury tworzenia IPE-T- ów dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, a także nabędą umiejętności analizy orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, obserwacji i analizy pod kątem opracowania wielospecjalistycznej diagnozy funkcjonowania dziecka oraz tworzenia i modyfikowania Indywidualnych Programów Edukacyjno- Terapeutycznych.
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, dyrektorów wszystkich typów szkół i placówek oraz studentów kierunku pedagogika i psychologia.
Zagadnienia:
- Akty prawne normujące tworzenie IPE-T- ów. Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego,
- Charakterystyka poszczególnych grup uczniów niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie,
- Rozpoznanie trudności i problemów dziecka na terenie szkoły, przedszkola, placówki,
- Elementy składowe IPE-T-u. Cele i formy oraz metody udzielanej pomocy psychologiczno- pedagogicznej,
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia niepełnosprawnego i niedostosowanego społecznie,
- IPE-T dla dziecka niepełnosprawnego lub niedostosowanego.
Czas trwania: 7 godzin
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, przedszkolnej, animatorów, opiekunów świetlic szkolnych, prowadzący zajęcia umuzykalniające i muzyczno- ruchowe (rytmika), nauczycieli muzyki, oraz wszystkich tych, którzy są zainteresowani poszerzeniem wiedzy w tym zakresie.
Zagadnienia:
- Ilustracje muzyczno-ruchowe ( aranżacje ruchowe do muzyki artystycznej, standardy muzyki współczesnej z wykorzystaniem min. chusty klauza, chust animacyjnych)
- Aktywne słuchanie muzyki
- Poznawanie form muzycznych poprzez zabawę z instrumentami i ruch
- Uwrażliwianie na elementy muzyki ( dynamika, artykulacja, tempo)
- Tworzenie akompaniamentów do muzyki artystycznej z zastosowaniem instrumentów perkusyjnych niemelodycznych
Czas trwania: 10 godzin
Szkolenie ma na celu umożliwienie zdobycia umiejętności z zakresu budowy swojego wizerunku. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z najczęściej popełnianymi błędami podczas autoprezentacji oraz dowiedzą się jak wywołać pozytywne „pierwsze wrażenie” .
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą poznać techniki autoprezentacji bez względu na wiek czy wykonywany zawód.
Zagadnienia:
- Autoprezentacja
- Jak zbudować swój wizerunek
- „Dress code”
- Określenie swoich mocnych i słabych stron
- Błędy popełniane podczas autoprezentacji
- Sztuka autoprezentacji. Efekt „Pierwszego wrażenia”.
- Efekt „aureoli”, kontrastowania, pierwszeństwa i świeżości
- Autoprezentacja podczas wypowiedzi – radzenie sobie ze stresem, przygotowanie się do wystąpień.
- Bariery w autoprezentacji
Czas trwania: 10 godzin
Szkolenie adresowane jest do osób, które uczą w szkole podstawowej w klasach 1-3. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę w jaki sposób uczyć aktywnie włączając uczniów do działań poznawczych, tak by od twórczego myślenia przejść do kreatywnego działania. Pokazuje jak wzmocnić w uczniach odkrywanie świata indywidualnie i w grupie.
Zagadnienia:
- Inteligencja wieloraka .
- Sposoby motywacji dzieci do podejmowania wysiłku poznawczego.
- Nauka przez zabawę.
- Poznanie metod aktywizujących do pracy z uczniem.
Czas trwania: 12 godzin
Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z technikami projekcyjnym, czyli sposobami wydobywania do świadomości tego, co nieuświadomione. Szkolenie z metod projekcyjnych pozwala zdobyć wiedzę na temat powszechnie stosowanych i uznawanych technik projekcyjnych, które są niezastąpionym narzędziem diagnostycznym.
Szkolenie adresowane jest do psychologów, pedagogów, wychowawców, studentów, którzy są zainteresowani poszerzeniem swoich umiejętności diagnostycznych.
Zagadnienia:
- Metody projekcyjne – zagadnienia teoretyczne
- Wystandaryzowane narzędzia metod projekcyjnych
- Testy projekcyjne niespełniające standardów – wartość historyczna i możliwości stosowania w pracy
- Inne metody projekcyjne przeznaczone do pracy z dziećmi i młodzieżą
- Praktyczne zastosowanie poznanych technik- warsztat.
Czas trwania: 7 godzin
Szkolenie adresowane jest do osób , które pracują w szkole w klasach młodszych czyli w pierwszym etapie edukacyjnym ( klasy 1-3 szkoły podstawowej). Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób wzmacniać kompetencje matematyczne w pierwszym okresie edukacyjnym. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat.
Zagadnienia:
- Rozwijanie kompetencji matematycznych dziecka w wieku wczesnoszkolnym.
- Jak motywować dziecko do działania
- Poznajemy matematykę przez aktywność i zabawę.
- Prezentacja metod twórczego myślenia.
- Wzmacnianie dojrzałości emocjonalnej dziecka.
Czas trwania: 18 godzin
Szkolenie będzie miało formę warsztatową i ma na celu przedstawienie uczestnikom nowatorskich form terapii osób z różnego rodzaju zaburzeniami i dysfunkcjami. Omówione zostaną ich założenia, cele i sposoby realizacji.
Czas trwania: 8 godzin
Szkolenie ma formę warsztatową i dotyczący umiejętności wykorzystywania w relacjach biznesowych i prywatnych, takich jak sprzedaż czy negocjacje, technik wywierania wpływu społecznego i skutecznej perswazji, a także obrony przed manipulacją.
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności świadomego wywierania wpływu – także w obszarach sprzedażowych – przez wykorzystywanie sprawdzonych metod perswazji. Także do tych chcących świadomie odczytywać komunikaty otoczenia i stać się pewniejszymi w relacjach z innymi.
Udział w szkoleniu jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z wyzwaniem jakim jest bezpośrednie, etyczne wywieranie wpływu za pomocą sprawdzonych metod i technik, mowy ciała.
Szkolenie adresowane jest do: Negocjatorów, Kadry menadżerskiej średniego i wyższego szczebla, handlowców, osób odpowiedzialnych za kontakty z dostawcami i klientami.
Zagadnienia:
Uniwersalne reguły wywierania wpływu
Wywieranie wpływu a manipulacja
Perswazja w komunikacji
Potęga nieracjonalności
Sprzedawanie perswazyjne: fakty i mity
Czas trwania: 8 godzin
Podstawowe założenia pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu w oparciu o Stosowana Analizę Zachowania.
Szkolenie skierowane jest do psychologów, pedagogów, logopedów, terapeutów, nauczycieli, wykładowców, trenerów, pracowników służby zdrowia, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi, studentów kierunków: psychologia, pedagogika, a także wszystkie osoby zainteresowane tym tematem.
Zagadnienia:
- Stosowana Analiza Zachowania
- Konsekwencje w terapii.
- Cele Terapii Behawioralnej.
- Zasady prowadzenia terapii.
- Techniki behawioralne.
- Umiejętności kluczowe.
- Wzmacnianie – rodzaje wzmocnień i zasady efektywnego wzmacniania.
- Schemat uczenia – planowanie procesu uczenia.
- Uczenie umiejętności.
- Samodzielne funkcjonowanie.
- Dostosowanie środowiska do potrzeb dziecka.
- Mowa – komunikacja.
- Funkcjonowanie społeczne (integracja, rola nauczyciela cienia).
Czas trwania: 10 godzin
Szkolenie wprowadzi słuchacza w problematykę niedostosowania społecznego, omówi rodzaje zaburzeń zachowania, zaprezentuje najczęstsze formy zachowań dzieci nerwicowych, agresywnych, nadpobudliwych. Szkolenie zaprezentuje założenia pracy nad zachowaniami trudnymi – opartą o Stosowaną Analizę Zachowania.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli oraz innych specjalistów np. pedagogów a także studentów.
Zagadnienia:
- Niedostosowanie społeczne
- Zaburzenia zachowania
- Strategia A. Karasowskiej
- Wskazówki dla nauczyciela do pracy z dzieckiem z zachowaniami trudnymi
Czas trwania: 8 godzin
Celem szkolenia jest zapoznanie specjalistów z jedną z wielu formą terapii dla dzieci ze spektrum autyzmu (ze szczególnym uwzględnieniem zespołu Aspergera). W trakcie warsztatu uczestnicy zapoznają się nie tylko z założeniami pracy grupowej wg Goldsteina, ale i z zasadami tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć. Szkolenie ma również charakter warsztatowy, w trakcie drugiego dnia zajęć uczestnicy zaplanują przykładowy scenariusz zajęć.
Czas trwania: 18 godzin
Komunikacja i problemy z nią związane( informowanie, przekonywanie) Jak poprawić umiejętności komunikacyjne. Nabywanie i umiejętności związanych ze skutecznym przemawianiem. Cechy prawidłowego i efektywnego przemawiania ( Jak oddziaływać na rozmówcę). Najważniejsze techniki skutecznego przemawiania. Co to jest manipulacja językowa i jak się jej przeciwstawić. Nabywanie umiejętności praktycznych.
Blok I- 6h
Jak skutecznie przemawiać:
- Komunikacja werbalna i jej cechy- świadomość znaczenia słów
- Język ciała, odległości interpersonalne, świadomość znaczenia gestów.
- Świadome i nieświadome wywieranie wpływu na ludzi- przeciwdziałanie próbom manipulacji
Blok II- 6h
Trudni rozmówcy i trudne sytuacje komunikacyjne:
- Wybrane zagadnienia z zakresu retoryki i erystyki
- Zasady skutecznej komunikacji- Warsztaty: przygotowanie indywidualnych wystąpień.
Czas trwania: 12 godzin
Szkolenie adresowane jest do osób, które chcą nabyć lub rozwinąć umiejętności komunikacyjne oraz mediacyjne, w przyszłości rozważają wykonywanie zawodu mediatora.
Celem kursu jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej zawiązanej z elementami mediacji, jej rodzajami, korzyściami i możliwościami.
Zagadnienia:
- Zastosowanie mediacji
- Proces mediacji, zasady, korzyści, przeciwskazania do mediacji
- Przebieg rola i zadania mediatora
- Narzędzia, techniki i strategie, mediacyjne
- Etapy procesu mediacji, konstrukcja monologu mediatora, symulacja mediacji
- Droga zawodowa mediatora
Czas trwania: 10 godzin
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej i praktycznej związanej z czynnikami powodującymi nieporozumienia w szkołach oraz strategiami, które przydadzą się podczas rozwiązywania konfliktowych sytuacji z rodzicami. Uczestnicy otrzymają wiedzę na temat sytuacjach trudnych, pojawiąjących się w szkole oraz o sposobach i metodach pracy z rodzicami.
Szkolenie adresowane jest do osób, które współpracują z rodzicami uczniów, wychowanków, i chcą nabyć lub rozwinąć umiejętności komunikacyjne.
Zagadnienia:
- Typologia rodziców.
- Postawy i zachowania rodziców utrudniające współpracę ze szkołą
- Mechanizmy obronne uruchamiane przez rodziców
- Trudności we współpracy szkoły i środowiska rodzinnego ucznia po stronie nauczyciela i rodzica
- Rodzic i nauczyciel w jednej drużynie – metody pracy z rodzicami
- Wybrane konflikty między środowiskiem szkolnym a rodzicem/rodzicami
Czas trwania: 10 godzin
PROWADZĄCY: MEC. BOGDAN ARTYMOWICZ – problematyką zamówień publicznych zajmuje się od kilkunastu lat. Autor wielu publikacji z tego zakresu. Prelegent i wykładowca na wielu seminariach, szkoleniach i konferencjach. Od 2003 r. zatrudniony w administracji samorządowej, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Zamówień Publicznych i Udzielania Zezwoleń w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Od roku 2011 do roku 2016 Członek Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Krakowie. Od lipca 2016 r. do sierpnia 2017 r., członek Głównej Komisji Orzekającej w sprawach naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Obecnie członek Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Szefie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W latach 2010-2014 członek Krajowej Izby Odwoławczej. Od sierpnia 2014 r. do lutego 2016 r. Wiceprezes Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa. Ekspert European Bank for Reconstruction and Development w Londynie w zakresie europejskiego prawa zamówień publicznych oraz prawa finansowego. Obecnie Dyrektor Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie adresowane jest do pracowników wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej; specjalistów ds. zamówień publicznych zatrudnionych w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy; przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego; przedstawicieli administracji rządowej oraz wszystkich osób pragnących zdobyć wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
CEL SZKOLENIA:
Uczestnicy rynku zamówień publicznych doświadczają ostatnio ważnych zmian. Od niedawna obowiązuje elektronizacja postępowań o wartości równej lub wyższej od progów unijnych, a już niebawem rynek ma funkcjonować na podstawie zupełnie nowej ustawy. Celem szkolenia jest podsumowanie zmian dokonanych do 2018 roku w systemie zamówień publicznych, diagnoza stanu obecnego zamówień publicznych oraz zapoznanie Uczestników z kierunkiem zmian w nowej ustawie –Prawo zamówień publicznych oraz z jej najistotniejszymi założeniami.
KORZYŚCI:
Szkolenie ma na celu przygotowanie się do zmian jakie wprowadzi nowa ustawa z zakresu prawa zamówień publicznych, która wejdzie w życie w 2020 r. i nie będzie nowelizacją obecnie obowiązujących przepisów lecz stanowić będzie opracowanie od podstaw nowych rozwiązania systemowych i legislacyjnych w zakresie wydatków ponoszonych na udzielane zamówienia publiczne.
Wiedza zdobyta w trakcie wykładów i warsztatów podniesie w sposób znaczący kwalifikacje uczestników.
Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani ze sposobami organizacji pracy własnej i innych. Nabyta wiedza pozwoli na zwiększenie efektywności i skuteczności w ich działaniu poprzez stosowanie automotywacja i poprawne wyznaczanie celów.
Szkolenie skierowane jest do każdej grupy zawodowej i osób w każdym wieku, które zainteresowane są zwiększeniem swojej skuteczności i poprawą organizacji pracy.
Zagadnienia:
- Planowanie i wyznaczanie celów
- Efektywne sposoby wyznaczenia priorytetów
- Przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie
- Asertywność, jako element lepszej organizacji czasu
- Multitasking i delegowanie zadań
- Wykorzystanie własnego rytmu dobowego oraz organizacji przestrzeni do zwiększenia efektywności
Czas trwania: 8 godzin
Kursy
Kurs z interwencji kryzysowej to program szkoleniowy, który przygotowuje uczestników do skutecznego reagowania w sytuacjach kryzysowych i udzielania wsparcia osobom znajdującym się w trudnych i niebezpiecznych sytuacjach emocjonalnych. Tego rodzaju szkolenie koncentruje się na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, empatii i skutecznych technik działania w sytuacjach, gdzie istnieje ryzyko zagrożenia dla zdrowia psychicznego lub fizycznego.
Zagadnienia:
Umiejętność słuchania i komunikacji: Uczestnicy uczą się, jak aktywnie słuchać osób w kryzysie, okazywać empatię i wyrażać zrozumienie. To kluczowe umiejętności w niesieniu wsparcia w trudnych sytuacjach.
Ocena ryzyka: Uczestnicy dowiadują się, jak ocenić stopień ryzyka dla osoby znajdującej się w kryzysie. To pomaga zrozumieć, kiedy konieczne jest natychmiastowe działanie lub udzielenie pomocy specjalistycznej.
Techniki interwencji: Szkolenie może wprowadzić w skuteczne metody interwencji, takie jak aktywne pytania, wyrażanie zrozumienia, udzielanie wsparcia emocjonalnego i motywowanie do szukania pomocy.
Samopieczęć: Kursy z interwencji kryzysowej często kładą nacisk na samopieczęć i radzenie sobie ze stresem. Pracownicy w obszarach interwencji kryzysowej muszą być w stanie zadbać o własne zdrowie psychiczne, aby efektywnie pomagać innym.
Granice i etyka: Uczestnicy dowiadują się o granicach w interakcjach z osobami w kryzysie oraz o etycznych aspektach niesienia pomocy w trudnych sytuacjach.
Kursy z interwencji kryzysowej są szczególnie przydatne dla pracowników socjalnych, psychoterapeutów, służb medycznych, linii telefonicznych wsparcia, liderów grup społecznych i każdego, kto może znaleźć się w sytuacji, w której potrzebna jest umiejętność pomocy w kryzysie.
Czas trwania: 12 godzin
Kurs mediacji szkolnej to program szkoleniowy, który ma na celu przygotowanie uczestników do rozwiązywania konfliktów w środowisku szkolnym za pomocą technik mediacji. Mediacja szkolna to proces, w którym neutralny mediator pomaga uczniom, nauczycielom lub innym osobom związanych z placówką szkolną znaleźć wspólne rozwiązanie problemu poprzez dialog i negocjacje.
W ramach kursu mediacji szkolnej uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do:
Identyfikacji konfliktów: Uczą się, jak rozpoznawać różne rodzaje konfliktów, zarówno między uczniami, jak i między uczniami a nauczycielami czy rodzicami.
Komunikacji efektywnej: Kursy mediacji skupiają się na rozwoju umiejętności komunikacyjnych, takich jak aktywne słuchanie, zadawanie pytań i wyrażanie myśli w sposób jasny i zrozumiały.
Technik mediacji: Uczestnicy uczą się technik mediacji, które pozwalają na prowadzenie rozmów pośrednich między konfliktującymi się stronami. To może obejmować umiejętność neutralnego prowadzenia dyskusji, tworzenia atmosfery zaufania i wykorzystywania pytań otwartych do odkrywania potrzeb i obaw stron konfliktu.
Rozwiązywania problemów: Uczestnicy poznają metody rozwiązywania problemów i negocjacji, które pomagają stronom znaleźć akceptowalne rozwiązania konfliktów.
Etyki i bezstronności: Kurs mediacji szkolnej zazwyczaj podkreśla etyczne aspekty mediacji oraz potrzebę pozostawania neutralnym i bezstronnym jako mediator.
Symulacje praktyczne: Wielu kursów mediacji szkolnej oferuje możliwość praktycznych ćwiczeń i symulacji, które pozwalają uczestnikom przenieść teoretyczną wiedzę na praktyczny poziom.
Kursy mediacji szkolnej są szczególnie przydatne dla nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych i innych pracowników edukacyjnych, którzy chcą wspierać uczniów w rozwiązywaniu konfliktów w sposób konstruktywny i pozwalający na odbudowanie relacji. Mediacja szkolna może przyczynić się do zwiększenia spokoju w szkole, poprawy atmosfery uczącej się i pomóc uczniom w nauce skuteczniejszego radzenia sobie z konfliktami.
Absolwent kursu będzie przygotowany do rozpoznawania i analizowania czynników zaburzających sprawność ręki, oceny zdolności ruchowych kończyny górnej, napięcia mięśni, integracji odruchów, chwytu a także do praktycznego zastosowania metod terapeutycznych w terapii ręki. Nabędzie umiejętności i kompetencje w zakresie technik oraz metodyki w terapii ręki.
Program kursu obejmuje 16 godzin
- Zarys anatomii i fizjologii ręki,
- Etapy rozwoju motoryki ręki dziecka – rozwój chwytu, manipulacji,
- i umiejętności grafomotorycznych dziecka,
- Etapy rozwoju grafomotoryki, chwytu pisarskiego dziecka,
- Cele i zadania terapii ręki,
- Diagnoza motoryki małej,
- Programy i plany terapeutyczne – zasady ich konstruowania,
- Terapia motoryki ręki – prezentacja wybranych metod, technik wykorzystywanych podczas terapii. Prezentacja i analiza sesji terapii motoryki rąk – ćwiczenia praktyczne,
- Pokaz pomocy niezbędnych w terapii ręki,
- Ćwiczenia manualne przygotowujące rękę do czynności grafomotorycznych,
- Masaż sensoryczny rąk,
- Techniki i ćwiczenia stosowane w terapii motoryki ręki – ćwiczenia praktyczne.