PRAKTYKI ZAWODOWE
Studia I stopnia (studia licencjackie)
Kierunek studiów | Praktyki |
Administracja | |
Bezpieczeństwo wewnętrzne – profil ogólnoakademicki | |
Bezpieczeństwo wewnętrzne – profil praktyczny | |
Pedagogika – profil praktyczny | |
Zarządzanie – profil ogólnoakademicki | |
Zarządzanie – profil praktyczny |
Studia II stopnia (studia magisterskie)
Kierunek studiów | Praktyki |
Bezpieczeństwo wewnętrzne | |
Pedagogika | |
Zarządzanie |
Jednolite studia magisterskie
Kierunek studiów | Praktyki |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | |
Psychologia | |
Prawo |
|
Studia podyplomowe
Wniosek o zaliczenie praktyk na studiach podyplomowych
- integracja sensoryczna
Celem praktyki jest poznanie metod i narzędzi pedagogicznej diagnozy dzieci i młodzieży wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej; dokonywanie klasyfikacji symptomów zaburzeń określonego dziecka/ucznia, ich rodzaju, stopnia i zakresu. Pod kontrolą opiekuna praktyk przeprowadzenie częściowej diagnozy osoby z zaburzeniami sensorycznymi, interpretowanie wyników, projektowanie działań terapeutycznych.
Program praktyk i dziennik: INTEGRACJA SENSORYCZNA
- logopedia
Celem praktyki jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą korekcyjno-kompensacyjna logopedy, dydaktyczną i terapeutyczną z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami oraz wadami wymowy oraz konfrontowanie nabywanej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej z zakresu działań logopedycznych oraz terapeutycznych z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Program praktyk i dziennik: LOGOPEDIA
- przygotowanie pedagogiczne
Celem praktyki jest gromadzenie doświadczeń związanych z uzyskaniem uprawnień do nauczania określonego przedmiotu lub prowadzenia zajęć (wychowawczych, resocjalizacyjnych, kulturalno – oświatowych, korekcyjno – kompensacyjnych lub wyrównawczych) w zależności od posiadanego, lub uzyskanego przygotowania merytorycznego (w czasie studiów).
Program praktyk i dziennik: PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
- terapia pedagogiczna
Słuchacz trzysemestralnych studiów podyplomowych w zakresie Terapia pedagogiczna powinien odbyć praktykę kształtującą jego kompetencje terapeutyczne opiekuńczo – wychowawcze, i dydaktyczne w wymiarze 180 godzin w placówkach oświatowych (szkoła i poradnia psychologiczno-pedagogiczna) prowadzących działalność z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej.
Program praktyk oraz dziennik: TERAPIA PEDAGOGICZNA
- zarządzanie placówką oświatową (studia poprzez e-learning)
Praktyka na studiach podyplomowych z zarządzania oświatą trwa 70 godzin. Praktykę można odbywać w placówkach oświatowych, opiekuńczo-wychowawczych, w tym burasach, internatach, świetlicach szkolnych, ogniskach wychowawczych i świetlicach.
Program praktyk oraz dziennik: Zarządzanie placówką oświatową
- edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
Praktyka na studiach podyplomowych z edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną trwa 180 godzin. Miejsce odbywania praktyki: przedszkole, szkoła lub oddział specjalny lub integracyjny (pod kierunkiem pedagoga lub psychologa szkolnego, nauczyciela wychowawcy klasy, nauczyciela wychowawcy świetlicy szkolnej) albo w placówka opiekuńcza, wychowawcza lub terapeutyczna, realizująca działania na rzecz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
Program praktyk oraz dziennik: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
- edukacja włączająca i integracyjna
Wymiar praktyki – 120 godzin. Celem praktyki jest nabycie umiejętności samodzielnej realizacji zadań właściwych dla wybranej placówki systemu oświaty pod nadzorem Opiekuna praktyk. Studenci będą mieli możliwość doskonalenia i pogłębiania umiejętności oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych oraz projektowania i realizowania zadań z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb wychowanków oraz dokonywania ich ewaluacji.
Program praktyk oraz dziennik: Edukacja włączająca i integracyjna
- wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Praktyka na studiach podyplomowych z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka trwa 180 godzin. Miejsce odbywania praktyki: ośrodek wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ośrodek wczesnej interwencji przedszkole: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi oraz masowe, szkoła: specjalna, integracyjna, z oddziałami integracyjnymi oraz masowa, poradnia psychologiczno-pedagogiczna oraz specjalistyczna, ośrodek szkolno-wychowawczy oraz ośrodek rehabilitacyjny, instytucje niepubliczne takie jak: ośrodki, poradnie, fundacje, stowarzyszenia i inne prowadzące WWRD).
Program praktyk oraz dziennik: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Słuchacz (praktykant) trzysemestralnych studiów podyplomowych powinien odbyć praktykę kształtującą jego kompetencje w zakresie wyzwalania potencjału rozwojowego osób ze spektrum autyzmu na każdym etapie edukacyjnym: od wczesnego wspomagania rozwoju po przygotowanie do aktywności zawodowej w wymiarze 180h w placówce ogólnodostępnej, integracyjnej lub specjalnej.
Program praktyk oraz dziennik: Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- zarządzanie zasobami ludzkimi
Czas trwania praktyki na studia z Zarządzania zasobami ludzkimi wynosi 70 godzin w terminie odbywania studiów. Praktyka może być realizowana w wybranym przedsiębiorstwie prywatnym lub publicznym, instytucji/ jednostce administracji publicznej lub samorządowej, banku lub innej instytucji finansowej, organizacji non-profit, itp.
Program praktyk oraz dziennik: Zarządzanie zasobami ludzkimi
- socjoterapia
Praktyka na studiach podyplomowych z socjoterapii trwa 180 godzin. Praktyka jest realizowana w szkołach oraz placówkach prowadzących działalność socjoterapeutyczną (np. świetlice socjoterapeutyczne, świetlice środowiskowe, ośrodki szkolno – wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, stowarzyszenia i fundacje związane z działalnością socjoterapeutyczną).
- Biznes i Zarządzanie
Celem praktyki jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą w charakterze nauczyciela przedmiotu Biznes i Zarządzanie w różnych placówkach edukacyjnych, a także otrzymanie kwalifikacji do prowadzenia różnych form zajęć z edukacji ekonomicznej w charakterze nauczyciela przedmiotu biznes i zarządzanie w szkołach/placówkach oświatowych oraz konfrontowanie nabytej wiedzy i umiejętności w działaniu praktycznym. Praktyka kształtująca kompetencje do pracy w zakresie nauczania przedmiotu biznes i zarządzanie w liczbie 60 godzin.
Dziennik praktyk: Biznes i Zarządzanie