Biuro Karier Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie jest jednostką ogólnouczelnianą powołaną przez Jego Magnificencję Rektora prof. dr hab. Wincentego Bednarka na mocy Zarządzeniem Nr 15/2011 z dnia 10 listopada 2011r.
Biuro Karier WSGE należy do Mazowieckiej Sieci Biur Karier i zgodnie z określonymi standardami realizuje zadania mające na celu pomoc studentom i absolwentom wyższych uczelni zarówno tym rozpoczynającym karierę zawodową, jak i tym funkcjonującym na współczesnym rynku pracy w efektywnym i rozwojowym kształtowaniu własnej ścieżki zawodowej.
- Kierownik BK
- Z-ca kierownika BK
- Specjalista ds. staży studenckich
- Specjalista ds. praktyk studenckich
- Administrator WWW
Przedmiotem działalności „BK WSGE” jest promocja zawodowa studentów oraz absolwentów oraz przygotowanie ich do wejścia na rynek pracy, a także monitorowanie ich losów zawodowych po ukończeniu studiów
„BK WSGE” umożliwia pracodawcom bezpośrednie dotarcie do potencjalnych wykwalifikowanych pracowników, jak też stworzenie klimatu sprzyjającego realizacji wybranej ścieżki kariery zawodowej przez jak największą liczbę absolwentów Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie.
Z pomocy „BK WSGE” mogą korzystać:
a)studenci oraz absolwenci Wyższej Szkoły Gospodarki Ruroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie;
b)pracodawcy szukający odpowiednich kandydatów na oferowane przez nich miejsca pracy oraz praktyki i staże;
c)uczelnie wyższe, które dzięki uzyskanym danym weryfikująstrukturę i programy kształcenia.
Głównym celem działalności „BK WSGE” jest pomoc studentom Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie w wejściu i efektywnym funkcjonowaniu na rynku pracy, ograniczenie bezrobocia wśród absolwentów Uczelni oraz pomoc w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy światem nauki a sferą przemysłu. Biuro pełni także istotną rolę w promocji Uczelni, tak wobec przyszłych studentów, jak i firm.
„BK WSGE” spełnia następujące funkcje:
a) jest biurem obsługi studentów;
b) pełni rolęcentrum informacyjnego;
c) stanowi ośrodek zatrudnienia.
Do zadań „BK WSGE” należy:
a) wykształcenie w studentach i absolwentach Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie umiejętności niezbędnych w procesie poszukiwania pracy poprzez prowadzenie doradztwa zawodowego, w formie tak indywidualnej, jak i grupowej;
b) nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami, poprzez zbieranie, klasyfikowanie i udostępnianie ofert pracy, praktyk, staży zawodowych, skierowanych zarówno do studentów, jak i absolwentów Uczelni;
c) współpraca z władzami Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie, władzami miasta, powiatu i województwa, organizacjami pracodawców, organizacjami studenckimi oraz Ministerstwami: Pracy i Polityki Społecznej, Gospodarki, celem organizacji wspólnych przedsięwzięći rozpowszechniania projektów przeznaczonych dla szukających pracy, praktyk, staży, studentów i absolwentów Uczelni;
d) gromadzenie aktualnych informacji na temat rynku pracy, pojawiających sięna nim wymagań oraz kierunków jego rozwoju;
e)prowadzenie bazy danych studentów i absolwentów Uczelni zainteresowanych znalezieniem pracy, praktyk, stażu, a także bazy obrazującej losy zawodowe absolwentów po ukończeniu studiów.
Główne obszary działania „BK WSGE”:
a) działania doradcze i szkoleniowe;
b) działania informacyjne;
c) działania badawcze.
„BK WSGE” realizuje swoje zadania w szczególności poprzez:
a) organizowanie spotkańinformacyjnych, prezentacji firm, szkoleń i warsztatów, jak również podawanie terminów podobnych inicjatyw w innych placówkach (urzędy, szkoły wyższe, ośrodki szkoleniowe itp.);
b)organizowanie bądź czynny udział w giełdach i targach pracy;
c) informowanie o konkursach przeznaczonych dla studentów oraz absolwentów wszystkich Uczelni, których głównymi nagrodami sąoferowane przez firmy praktyki i staże;
d) udostępnianie przykładowych dokumentów aplikacyjnych, informacji dotyczących procesu rekrutacyjnego oraz porad dotyczących rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej;
e) udostępnianie wykazu kwalifikacji zawodowych uzyskiwanych po ukończeniu studiów na danym wydziale i kierunku;
f) przedstawianie perspektyw dalszego kształcenia oraz innych możliwości podnoszenia posiadanych kwalifikacji zawodowych,
g) kontakty z absolwentami uczelni.
Przedstawiamy listę instytucji oferujących możliwość odbywania praktyk, z którymi WSGE zawarła stosowne porozumienia
Zaproszenie na praktyki studenckie w SGSP: LINK
Lista instytucji oferujących możliwość odbywania praktyk
Poradniki dot. tworzenia dokumentów aplikacyjnych i badanie nt. polskiego CV.
Firma InterviewMe przygotowała nowe poradniki dot. tworzenia dokumentów aplikacyjnych i badanie nt. polskiego CV.
- Polskie CV pod lupą – analiza blisko 50 tys. dokumentów — obszerne badanie pokazujące z czego składają się typowe CV w Polsce, czego w nich brakuje i na ile te dokumenty wpisują się w standardy rekrutacji w 2021 roku
- Darmowe kreatory CV — jak stworzyć darmowe CV online
- CV bez doświadczenia
— przykłady do wykorzystania i porady, jak mimo krótkiego CV zyskać przewagę nad bardziej doświadczonymi kandydatami
- Szablony CV — pomagają stworzyć dokumenty aplikacyjne w 5 minut, dla aktywnie poszukujących pracy
Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej (Wydział Ekonomii Społecznej)
Ekonomia społeczna – inspiracja i nowe możliwości
Jeśli jesteś studentem i zastanawiasz się nad ścieżką kariery, praktyką lub stażem, a może tematem pracy magisterskiej lub dyplomowej – koniecznie przeczytaj ten artykuł… Zajmie Ci to dosłownie kilka minut.
Na początek – pytanie. Czy wiesz, co to jest ekonomia społeczna? Czy kiedykolwiek zetknąłeś się z takim pojęciem? Nie? To posłuchaj, spróbujemy Ci to wyjaśnić – najprościej, jak umiemy.
Ekonomia społeczna to nic innego jak biznes, czyli działalność gospodarcza. Jednak to, co ją odróżnia od typowej działalności gospodarczej to cel! Ekonomia społeczna tworzy bowiem miejsca pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz sprzyja rozwojowi lokalnemu. Ekonomię społeczną tworzą tzw. podmioty ekonomii społecznej czyli różnego rodzaju przedsiębiorstwa społeczne, fundacje i stowarzyszenia, spółdzielnie socjalne, zakłady aktywności zawodowej, centra integracji społecznej oraz warsztaty terapii zajęciowej, których podstawowym celem jest intensyfikowanie korzyści społecznych poprzez przywracanie godności i niezależności ekonomicznej ludziom wykluczonym społecznie, dostarczanie wysokiej jakości usług publicznych oraz działanie na rzecz rozwoju lokalnego. Krótko mówiąc, jest to taka forma aktywności, która służy integracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych marginalizacją społeczną. Klientem ekonomii społecznej mogą być osoby bezrobotne, wychodzące z kryzysu bezdomności, penitencjariusze zakładów karnych, osoby z niepełnosprawnościami, czy też zwyczajnie te, które w związku z trudną sytuacją w jakiej się znalazły, nie radzą sobie w normalnym życiu. To właśnie do takich ludzi wyciąga „rękę” ekonomia społeczna, bo dla niej liczą się przede wszystkim LUDZIE!
Jeśli chciałbyś pomóc i widzisz się w roli człowieka, który patrzy dalej niż czubek własnego nosa, to praca w ekonomii społecznej jest właśnie dla Ciebie. Nie obiecujemy Ci, że będzie łatwo, ale wierz nam, to coś więcej niż tylko satysfakcja zawodowa. To pomysł na życie, na przywracanie ludziom wiary w siebie, na zrobienie czegoś dobrego dla Twojego otoczenia i środowiska.
Jakie mamy możliwości dla studenta?
Po pierwsze: praktyki i staże w podmiotach ekonomii społecznej czyli pierwszy krok do rozpoczęcia kariery zawodowej. Same studia z reguły nie wystarczają już do zdobycia dobrze płatnej i satysfakcjonującej pracy, ponieważ pracodawcy coraz częściej oczekują od młodych osób doświadczenia zawodowego. Praktyki i staże w przedsiębiorstwach społecznych to doskonała okazja do rewizji swoich celów zawodowych, zdobycia feedback-u na temat własnych mocnych stron oraz obszarów wymagających rozwoju.
Po drugie: prace licencjackie, magisterskie lub podyplomowe, których tematy mogą dotykać obszarów ekonomii społecznej. Jej wpływu na gospodarkę czy też rozwoju i funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej. Ekspertyzy i badania naukowe, których wyniki mogą przyczynić się do rozwoju tej dyscypliny społecznej, wypracowania nowych rozwiązań lub nawet rewolucyjnych zmian w tej dziedzinie.
Po trzecie: własny biznes. Założenie własnego przedsiębiorstwa społecznego może być ciekawą alternatywą ścieżki kariery zawodowej.
Po czwarte: wolontariat, jeśli masz duszę społecznika, lubisz pomagać innym, to może warto podjąć wolontariat w branży, która Cię interesuje? Wolontariat, czyli współpraca z jakaś organizacją, za którą nie otrzymujesz pieniędzy, ale może to być świetna okazja do zdobycia cennego doświadczenia, wiedzy oraz sprawdzenia swoich umiejętności.
Zainteresował Cię ten temat, potrzebujesz więcej informacji? Dzwoń, pisz do:
Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej (Wydział Ekonomii Społecznej)
Kontakt:
e-mail: luiza.burba@mcps.com.pl lub agnieszka.pajda@mcps.com.pl, tel.: 22 376 85 63
Więcej nt. ekonomii społecznej:
https://mcps.com.pl/ekonomia-spoleczna; https://www.facebook.com/ekonomiaspolecznanamazowszu;
https://www.youtube.com/watch?v=xSBM0ktTxRQ
Oferta praktyk – firma InConventus
PRAKTYKI ZDALNE W DZIALE HR – więcej informacji TUTAJ
SPECJALISTA DS. SPRZEDAŻY I MARKETINGU – więcej informacji TUTAJ
Bezpłatne wzory dokumentów niezbędnych dla studentów
Wszystkie osoby wchodzące na dzisiejszy rynek pracy muszą pamiętać o swoich prawach i obowiązkach. Jednym z takich istotnych obowiązków pracownika jest przygotowywanie i przechowywanie określonych dokumentów. Portal pracy Aplikuj.pl stworzył darmowy moduł, w którym można sprawdzić, porównać i pobrać różne dokumenty HR.
Darmowa baza dokumentów HR jest przydatnym narzędziem zarówno dla pracowników działów HR korporacji, jak i dla osób szukających dopiero praktyk absolwenckich czy pracy już docelowej. Wszyscy znajdą tam dokumenty niezbędne na każdym etapie swojej kariery zawodowej, czy etapu zatrudnienia pracowników.
Studenci wkraczający na dzisiejszy rynek pracy szczególnie zainteresują się dokumentami dotyczącymi praktyk absolwenckich, czy umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego. Warto zapoznać się z takimi dokumentami, zanim przyjdzie nam je podpisać.
Korzystanie z dokumentów pracowniczych jest bardzo intuicyjnie. Szablon każdego dokumentu HR można pobrać w formacie .pdf lub w formacie .doc do wygodnej edycji.
Przy okazji warto przeczytać artykuły dotyczące poszczególnych dokumentów. Można się z nich dowiedzieć między innymi, kiedy i jakie dokumenty należy przechowywać, w jakich terminach należy składać poszczególne wnioski czy podania, oraz jakie są konsekwencje złożenia czy otrzymania konkretnego dokumentu.
Moduł z dokumentami kadrowymi został uruchomiony jako darmowe narzędzie portalu pracy Aplikuj.pl. Warto korzystać z niego na każdym etapie zatrudnienia.
Warto też zapoznać się z bardziej szczegółowymi artykułami o rozliczaniu wynagrodzeń według formy zatrudnienia oraz wymiaru czasu pracy – w poradnikach znajdziemy informacje na temat dodatków, świadczeń i zwolnień ze składek oraz zasad ich przyznawania.
Warto też zapoznać się z bardziej szczegółowymi artykułami o rozliczaniu wynagrodzeń według formy zatrudnienia oraz wymiaru czasu pracy – w poradnikach znajdziemy informacje na temat dodatków, świadczeń i zwolnień ze składek oraz zasad ich przyznawania.
STAŻYSTA W DZIALE MARKETINGU I PR
Firma 9DESIGN poszukuje kandydata na stanowisko: STAŻYSTA W DZIALE MARKETINGU I PR w Warszawa Wawer.
Więcej informacji w załączonym pliku: STAŻ w 9DESIGN
(02.06.2018)
Poszukiwani Wolontariusze do wsparcia Projektu „Szansa na lepsze jutro”!
Krajowe Centrum Pracy Sp. z o.o. oraz Fundacja United Way Polska poszukują wolontariuszy do wsparcia Projektu „Szansa na lepsze jutro”.
Więcej informacji o ofercie w załączonym pliku: OFERTA WALONTARIATU
Zapraszamy do zapoznania się z przsyłanymi do nas ofertami pracy
***
OFERTA PRACY DLA STUDENTÓW
Drodzy studenci,
uprzejmie informujemy, że od 4 do 31 stycznia br. można aplikować na 5-miesięczny płatny staż w Komisji Europejskiej, który rozpoczynałby się w październiku 2023 r. Staż jest otwarty dla absolwentów szkół wyższych, a także dla osób studiujących co najmniej trzy lata. Jest to wspaniała okazja do zdobycia międzynarodowego doświadczenia pozwalająca jednocześnie uzyskać wgląd w procesy i politykę instytucji europejskich.
Więcej informacji o tym, jak aplikować, oraz jakie dokumenty należy przygotować, aby móc uczestniczyć w najbliższej edycji stażu Blue Book znajdziecie Państwo pod adresem:
https://traineeships.ec.europa.eu
______________________________________________________________________________________________________________
Poszukujemy Pani do pracy na stanowisku opiekunki dziecięcej w żłobku ,,Strumyk” mieszczącym się w Józefowie (pod Warszawą) adres 3 Maja 129.
Szukamy opiekunki, studentki do pracy na pół dnia w godzinach 8.00-12.00.
Do zadań należy wspieranie wychowawczyń w grupach w codziennej opiece nad dziećmi.
CV prosimy składać na adres: roza.jarnicka@sternik.edu.pl
Zapewniamy :
– wynagrodzenie w zależności od doświadczenia
– możliwość odbycia praktyk
– prace w zgranym zespole nauczycielek
– miłą atmosferę w pracy
– możliwość rozwoju/szkoleń
OFERTA PRACY DLA NAUCZYCIELI
– nauczyciela zajęć pozalekcyjnych
– wymiar etatu 24 godz. (cały etat), praca 5 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych
– wymagane kwalifikacje – pedagogika lecznicza lub resocjalizacja
– poziom wykształcenia – minimum licencjat
OFERTA PRACY w przedszkolu (data publikacji: 14.01.2022)
Niepubliczne Przedszkole Jacek i Agatka w Wesołej zatrudni:
– nauczyciela/studentkę wychowania przedszkolnego na 40h/tyg lub na ½ etatu
w godzinach porannych
– pedagoga specjalnego do 6 latka z autyzmem na około 15h/tyg w godzinach porannych
– pomoc nauczyciela – do dziecka z autyzmem
Godziny pracy i wynagrodzenie do ustalenia.
Małe, kameralne przedszkole, miła atmosfera.
Tel. 697 72 74 73
dyrektor.jacek-agatka@wp.pl
Raport z monitorowania losów zawodowych absolwentów (raport roczny za rok akademicki 2020/2021